جمال شورجه کارگردان سینما معتقد است که قصه‌های دینی بسیار دراماتیک است، اما با این وجود در کشور ما مهجور مانده است.
کد خبر: ۹۳۵۶۶۶۵
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمال شورجه کارگردان باسابقه سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، که با سپری کردن دوران معالجه و درمان خود تحت نظر پزشکان حال عمومی بهتری پیدا کرده است، درباره اهمیت سینمای دینی و البته کم‌توجهی مسئولان فرهنگی و سینمایی کشور نکاتی را بیان کرد.

کارگردان فیلم‌های «۳۳ روز» و «حماسه مجنون» بیان کرد: سینمای دینی سینمای مغفول و مهجوری است که متأسفانه سینماگران ما به آن کمتر پرداختند و شاید هم به خودشان اجازه این را نمی‌دهند که در این زمینه کار تولید کنند؛ بنابراین این سینما که سینمای پرمخاطبی است و ریشه آن از داستان‌های قرآن شروع می‌شود، مظلوم و تنها باقی مانده است.

وی در ادامه بیان کرد: تعداد کارگردان‌های کمی مانند مرحوم سلحشور که از جوانی با قصه‌های دینی و قرآنی آشنا بودند، توانستند به این عرصه ورود کنند و مخاطبین سینما را از محتوای نغز و شیرین و مهم داستان‌های دینی آگاه بکنند.

کارگردان «عملیات کرکوک» همچنین با اشاره به سیطره داستان‌های دینی در زمینه‌ها و موضوعات گوناگون گفت: قرآن و زندگی اهل بیت علیهم اسلام داستان‌های مهمی در فضای اجتماعی، تاریخی و... دارد که سرشار از مضامین مهم و اندرزهای معاشرتی است که اتفاقا بسیار دراماتیک و پرهیجان است.

این فیلمساز سینمای ایران در پایان خاطرنشان ساخت: باید مسئولان فرهنگی ما برای رونق سینمای دینی بودجه‌ای کنار بگذارند و راه آن را برای فیلمسازان جوان باز کنند، اما باید گفت که برای این موضوع تا به حال اهتمام جدی نشده است.

ارسال نظرات