خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی خبر داد

52 عنوان برنامه در هفته حجاب و عفاف در آذربایجان غربی اجرا می شود

کد خبر: ۹۳۵۶۷۸۸
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸

صفیه محمودزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد، اظهار کرد: 21 تیرماه در واقعه گوهرشاد به دست رژیم پهلوی، بیش از دو هزار نفر از مردان غیرتمند مقابل دستورات بدحجابی ایستادگی کردند و تعداد زیادی از آنها به شهادت می‌رسند و امروز یاد و خاطر این عزیزان را گرامی می‌داریم.

این مسئول با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک  حکم ضروری الهی و هنجار اجتماعی و فرهنگی در کشور ما مطرح بوده و حیا و عفت دو مقوله ای است که پیش زمینه بروز و ظهور حجاب در جامعه و در سطح فرهنگ عمومی کشور است، اظهار داشت: این دو واژه کاملاً به هم پیوسته است که توسط خدای متعال درون همه انسان ها اعم از زن و مرد به ودیعه نهاده شده است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه لازمه ایجاد پوشش و حجاب در جامعه، داشتن پایه‌های اعتقادی است، تصریح کرد: این موضوع باید به باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود چراکه ریشه حجاب حیا و عفت است و امروز دشمنان به دنبال از بین بردن نجابت و پاک‌دامنی میان جامعه اسلامی هستند.

وی افزود: حیا و عفت ویزه زنان نیست چرا که یک رابطه مستقیم بین عفت ورزی زنان و مردان است. در حقیقت اگر حیا و عفت مردانه و پسرانه در جامعه ترویج نشود، فضائل اخلاقی در بین زنان جامعه ترویج نخواهد یافت..

وی ادامه داد: حیا و عفت علاوه بر اینکه وسیله ای برای تعالی و تکریم شخصیت و حفظ کرامت انسانی زن و مرد است، بلکه باعث حفظ کیان و بنیان خانواده و باعث سلامتی جامعه می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی بیان کرد: حیا و عفت در وجود انسان‌ها تنها پوشش ظاهری نیست بلکه وقتی موضوع حیا و عفت مطرح می‌شود در همه ابعاد ازجمله گفتار، نگاه، رفتار و سایر اعمال یک انسان را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: ترویج حیا و عفت از طریق گفتمان‌سازی و مقابله بافرهنگ شیطانی غرب میسر است که این امر می‌تواند جامعه را از شر فرهنگ‌های غلط و شیطانی مصون نگه دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهداء آذربایجان غربی نقش مردم را در بهبود وضعیت حجاب لازم و ضروری خواند و گفت: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی دو عامل بسیار اساسی است که به سلامتی جامعه مربوط می شود و رعایت آن یکی از دغدغه های امروز جامعه اسلامی مربوط می باشد، که توسط مردم باید فرهنگ سازی و هنجارسازی شود و در واقع حجاب لباس مشارکت اجتماعی است و اگر این لباس نباشد در عرصه اجتماعی زنان و مردان ما دچار مشکل می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار