خبرهای داغ:
به همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان؛

نشست فرهنگی حجاب و عفاف در سمنان برگزار شد

نشست فرهنگی حجاب و عفاف با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس نصیری فرد استاد دانشگاه و با حضور بانوان کارمند دستگاه های اجرایی استان در سالن همایش برق منطقه استان سمنان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۵۶۹۷۶
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ نشست فرهنگی حجاب و عفاف با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس نصیری فرد استاد دانشگاه و حوزه با حضور سرهنگ فضل ا... کفیل مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور ، سرهنگ محمد امامی مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان، ولی الله شعبانی خطیب فرمانده حوزه مقاومت بسیج روح الله ادارات کل استان سمنان و بانوان کارمند دستگاه های اجرایی استان در سالن همایش برق منطقه استان سمنان برگزار گردید.

در این نشست فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس نصیری فرد در خصوص لزوم رعایت حجاف و عفاف در جامعه کفت: در بسیاری از کشور های غربی بعد از گذشته چندین دهه به لزوم رعایت حجاب و عفاف در جامعه پی برده اند. چرا که با تحقیقات گسترده و وسیعی یکی از دلایل مهم فروپاشی خانواده را موضوع برهنگی در جامعه عنوان نموده اند.
وی ادامه داد: منطق غرب یک نوع منطق عقل خود بنیان می باشد و تمدن غربی لزوما و اساسا بر پایه لذت های فردی بنا شده است و بعد از گذشت دهه های مختلف به این نتیجه رسیده اند ولی دین مبین ما بر خلاف همه این موضوعات می باشد و از ابتدا مسیر و راه را برای ما مشخص نموده است.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه همچنین در خصوص حجاب از منظر دین و اسلام نیز عنوان کرد: اسلام یک دین پویا است و برای هر موضوع و عنوانی یک دلیل و برهانی را دارا می باشد. لذا با توجه به همه این موضوعات است که در خصوص لزوم رعایت حجاب در جامعه حد و قوانینی را در نظر گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس نصیری فرد همچنین مطرح کرد: در بسیاری از موضوعات باید یک رشد عقلانی صورت پذیرد. رشد عقلانی انسان را به سوی کمال سوق می دهد. انسان ها ذاتا کمال گرا هستند و با این رشد عقلانی می توانند به سوی کمال نیز پیش روند.
وی همچننین خاطر نشان ساخت: دلایل رعایت حجاب و عفاف در جامعه باید توسط کارشناسان امر برای مردم جامعه بازگو گردد تا کسی با این امر مهم و لازم مخالفت و مبارزه ای نداشته باشد.
در ادامه این نشست فرنگی سرهنگ فضل ا... کفیل مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور با تقدیر از برگزاری این نشست فرهنگی و بازگو کردن ابعاد حادثه 21 تیر ماه در مسجد گوهر شاد مشهد گفت: یکی از دلایل و فلسفه های برگزاری این نوع همایشات و نشست های فرهنگی در سراسر کشور تبیین و ترویج امر مهم و ضروری حجاب در جامعه می باشد.
وی ادامه داد: اسلام برای دختران، همسران و مادران در جامعه جایگاه والا و بالایی را قرار داده است. دین اسلام برای دختران را رحمت، همسران را دارای حقوق برابر و برای مادران جایگاه بهشتی را در نظر گرفته است. لذا با توجه به همه این موضوعات اسلام از جایگاه رفعت و مهربانی از بانوان می خواهد که حجاب و حدود تعیین شده را رعایت نمایند.
مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور همچنین عنوان کرد: جمهوری اسلامی با توجه به عنوان و جایگاه خود باید ریل گذار و جهت گذار در مبانی دینی قرار گیرد و باید در نظر داشت که جمهوری اسلامی حافظ دین است و در تقابل با تفکر ضد دینی می باشد.
فضل ا... کفیل همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود مطرح کرد: رعایت حجاب و عفاف در جامعه تنها و مختص بانوان نمی باشد ولی بانوان در این موضوع پیشگام هستند. جامعه اسلامی با لزوم رعایت حجاب به دنبال حفظ سلامت خانواده و جامعه می باشد. باید در جامعه اسلامی این موضوع را مورد اهمیت قرار داد چرا که حجاب یک دست آورد دینی می باشد.
مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور همچنین عنوان کرد: همه دستگاه ها و ارگان ها در این امر خطیر وظایفی را بر عهده دارند. وظیفه مجموعه بسیج به ویژه بسیج ادارات در دستگاه های اجرایی در موضوع حجاب هدایت، حمایت و تبیین موضوع حجاب و عفاف می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار