خبرهای داغ:

بیانیه فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج ادارات کل استان به مناسبت هفته حجاب و عفاف

جمعی از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج دستگاه های اجرایی در خصوص هفته حجاب و عفاف بیانیه ای را در فضای مجازی منتشر کردند.
کد خبر: ۹۳۵۸۱۴۲
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛جمعی از فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج دستگاه های اجرایی در خصوص هفته حجاب و عفاف بیانیه ای را در فضای مجازی منتشر کردند.
متن کامل بیانیه به شرح ذیل می باشد:

                                                 بسم الله الرحمن الرحيم

   بهداشت رواني اجتماع از موضوعاتي است که امروزه مورد توجه انديشمندان و کنشگران اجتماعي در تمامي جوامع و با همه سلايق قرار گرفته است.از نظر اسلام محدوديت کاميابيهاي جنسي به محيط خانوادگي و همسران مشروع به امر مهم بهداشت رواني اجتماع کمک شايان و بسزايي مي کند و از جنبه خانوادگي سبب تحکيم روابط افراد خانواده و برقراي صميميت کامل بين زوجين مي گردد . همچنين اين امر باعث افزايش جايگاه زن در برابر مرد مي شود.

 فلسفه پوشش اسلامي و رعايت عفاف و حريم بين مردان وزنان نامحرم  هم جنبه رواني دارد ، هم جنبه خانوادگي وهم جنبه اجتماعي.

    نبود حريم ميان زن و مرد و آزادي و معاشرتهاي بي حد و حصر در اين زمينه باعث ايجاد هيجانها و التهابهاي اشباع نشدني شده که آرامش روحي را از انسان مي زدايد و انسان تشنه را به آب شور دريا رهنمون مي گرداند که هرچه بيشتر مي نوشد تشنه تر مي شود.

 بديهي است رعايت عفاف درپوشش و گفتار و رفتار موجبات تحکيم پيوند خانوداگي و سبب صميميت رابطه زوجين مي گردد .

آرامش رواني انسان و پيوندهاي مستحکم خانوادگي ، اجتماعي سالم،پرنشاط و با امن فراهم نموده که زمينه هاي رشد شخصيت فردي و اجتماعي در مسير انسان کامل را براي تمامي افراد جامعه تسهيل مي کند.

امروز که بانوان و مردان سرزمين جمهوري اسلامي ايران بيش از هميشه در عرصه کار اجتماعي وارد شده اند با آگاهي و اهميت به مقوله هاي فوق و عفاف و حياء و حجاب در محيط کار و اجتماع سبک جديدي از تلاش اجتماعي با حفظ معيارهاي و ارزشهاي انساني اسلامي رقم زده اند و در اين راستا سازمان بسيج کارمندان استان سمنان و پایگاههای مقاومت بسیج دستگاههای اجرایی  مبلغ و حامي اين انديشه نوين و اثرگذار بوده و خواهند بود.

فرماندهان پایگاههای مقاومت بسیج ادارات کل استان سمنان

ارسال نظرات
پر بیننده ها