کارآفرین بسیجی در عرصه تولید لباس گفت: مشکل تمام کار آفرین ها و تولید کنندگان داخلی  نبود حمایتهای مالی بانکی و پشت کردن  دولت هابه این افراد است.
کد خبر: ۹۳۵۷۰۲۱
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، هستند مردان و زنانی که دست همت بلند کرده با هدف کمک به تولید داخل و اشتغال؛ برای نیازمندان گوشه‌ای از درد‌های آنان را التیام داده اند بانویی که با تمام سختی‌ها کارگاه تولیدی را با هدف اشتغال زنان بد سر پرست و بی سرپرست را اندازی کرده است.

فریده طاهین در گفتگو با خبرنگار ما؛ مطالبی را مطرح کرد که در ادامه آن را خواهیم خواند.

وی گفت: در کودکی پدرم را از دست دادم و با سختی بزرگ شدم تلاش کردم  خیاطی الگو سازی... را یاد گرفتم تا با این کار هم خودم شغلی داشته باشم و هم بتوانم به زنان بد سرپرست و بی سرپرست، نوعروسان که مشکل تهیه جهیزیه دارند کمک کنم و خدا را شکر می‌گویم که با کمک سازندگی ناحیه مسلم به این هدف دست یافتم.

طاهین می‌گوید: فعالیتش را از دوسال پیش با همکاری سازندگی ناحیه مقاومت  بسیج مسلم شروع کرده است.

وی افزود: در ابتدای  کار توان خرید چرخ خیاطی نداشتم، و با ۷ چرخ خیاطی که سپاه ناحیه سپاه مسلم به من داده بود، جایی را  اجاره کردم کار تولیدی رسما شروع شد.

این کارآفرین بسیجی ادامه داد: در اوایل شروع بیماری کرونا بیشتر فعالیت ما در حوزه تولید ماسک و لباس ایزوله بیمارستان بود تا هم به  کادر درمان کشور کمک کنیم، همچنین درآمدی برای کارگران تولیدی باشد.

طاهین گفت: در  روز ۸ هزار ماسک تولید می‌کردیم و توانستیم با کمک سازندگی مسلم مکان بزرگتری اجاره کنیم و چرخ‌های بیشتری را وارد عرصه کار کنم.

وی می‌گوید: نزدیک به ۳۰ نفر نیرو شاغل در کارگاه فعال هستند و ۱۵۰ نفر نیروی بیرون بر داریم که بیشترشان در حاشیه شهر و روستا‌های اطراف فعالیت می‌کنند.

وی می‌گوید: در بازدیدی که نماینده، ولی فقیه به همراه سردار نظری از تولیدی ما  داشتند در جریان مشکلات تولیدی قرارگرفتند نامه‌هایی ارسال کردند برای پیگیری مشکلات؛ ولی به نتیجه نرسید.

وی افزود: ما با بیمارستان‌ها وارد بحث تولید لباس بیمارستانی شدیم؛ ولی همه گفتند باید سرمایه اولیه را خودمان داشته باشیم، مثلا ۳۰۰ میلیون تومان پارچه بخریم تولید کنیم و آن‌ها بین ۲ یا ۳ ماه با ما تسویه حساب کنند؛ در نتیجه توان این  کار را نداشتیم همچنین باید دست مزد کارگران را تا ۴ یا ۵ ماه دیگر پرداخت می‌کردیم؛ عملا از این کار خارج شدیم.

این فعال اقتصادی بیان کرد:  برای دریافت وام خوداشتغالی به بانک‌ها مراجعه کردم؛ ولی با سنگ اندازی‌های زیاد نتوانستم کاری انجام دهم حتی با  ارگان‌هایی مثل کمیته امداد، وارد بحث شدم که عملا هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت به نوعی اتلاف وقت بود.

وی بیان می‌کند: بیشتر نیرو‌های فعال ما زنان بد سر پرست یا بی سرپرست هستند یا عروسانی که توان تهیه جهیزیه خود را ندارند؛ در نتیجه با کمک سازندگی مسلم با هدف کمک به این عزیزان "طرح خدمت در برابر خدمت" را راه اندازی کردیم، که جای دادن سبد معیشتی ... به نیازمندان آموزش کار بدهیم و برای آنان شغل ایجاد کنیم تا خودشان بتوانند مشکلاتشان را برطرف کنند نیازمند کمک ارگان‌های مختلف نباشند.

طاهین گفت:  با یک شرکت معتر برند کاپشن قرار دادی بستیم و قرار است کار را شروع کنیم.

وی افزود: کارگاه تولیدی نیاز به چرخ‌های تخصصی دارد، مثل میز مکش، چرخ دو سوزنه، اتو پرس... که باید تهیه شود که هزینه سنگینی به همراه دارد.

این کارافرین می‌گوید:  با حد اقل‌ها داریم کار می‌کنیم هزینه خرید ابزار آلات خیاطی خیلی گران است و این تا یک زمانی جواب گو خواهد بود؛ اگر بخواهیم کار حرفه ای‌تر باشد، کارگر ماهیانه حقوق دریافت کند، بیمه شود، تا بتوان آینده کاری این افراد را تامین کنیم نیازمند حمایت مسولین هستیم که بیشتر حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند.

وی در پایان  گفت:کار آفرین نیازمند کمک دولت و مسئولین است، چرا که با کم‌ترین هزینه کار بزرگی را شروع می‌کند و در کنار خود افرادی را وارد چرخه تولید کرده تا هم به خود و هم به کشور خدمت کند؛ که نیازمند حمایت است.

مشکل تمام کار آفرین‌ها و تولید کنندگان داخلی  نبود حمایت‌های مالی بانکی، سنگ اندازی، پشت کردن  دولت هابه این افراد باعث شده تا بیکاری زیاد شده توان داخلی با وجود نیروی کار فراوان جوان سرمایه‌های طبیعی عملا راکد بماند؛ و کار آفرین دلسرد شده کاری را که با کمترین سرمایه تلاش شروع کرده در وسط راه رها کند. حمایت از تولید وکار گاه‌های تولیدی بهرمندی از نیروی کار داخل سرمایه‌های داخل کشور می‌تواند کشور را از این بحران اقتصادی  و تحریم بدون نیاز به بیگانگان خارج کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها