همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) ۸۰ سرویس جهیزیه روز دوشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان محلی به نوعروسان مددجوی زیر پوشش واگذار شد.
کد خبر: ۹۳۵۷۱۱۴
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در این آیین گفت: این نهاد در کنار ارایه خدمات معیشتی، حمایتی، درمانی، فرهنگی و تحصیلی و سایر خدمات دیگر تامین جهیزیه برای فراهم کردن زمینه ازدواج را در دستور کار قرار دارد.

قنبر موسی نژاد افزود: همچنین به منظور تحکیم بنیان خانواده ها تمامی زوج های جوان مددجوی زیر پوشش پیش از ازدواج مشاوره های لازم را دریافت و در دوره های آموزشی شرکت خواهند کرد که موجب شده نرخ طلاق بین مددجویان زیر پنج درصد باشد.

مدیرکل کمیته امداد ایلام تاکید کرد: جهیزیه های اهدایی امروز به ۳۰ نوعروس در شهر ایلام و مابقی در شهرستان های دهلران، آبدانان و سیروان توزیع و هزینه هر سرویس آن ۲۲۰ میلیون ریال است.

موسی نژاد با اشاره به پیش بینی برگزاری کنگره سه هزار شهید استان در سال جاری یادآور شد: ۴۳ خدمت این نهاد به نیابت از شهدا در قالب این گنگره به جامعه هدف ارایه خواهد شد که توزیع جهیزیه امروز یک نمونه بوده که با مشارکت و همراهی افراد خیر و سپاه امیرالمومنین(ع) انجام گرفته است.

وی هدفگذاری این نهاد در سال جاری را توزیع یک هزار جهیزیه عنوان کرد و گفت: در طول سال گذشته بیش از ۹۰۰ مورد جهیزیه توزیع شده است.

وی یکی از برنامه های این نهاد را فرهنگ سازی برای ازدواج مجدد بانوان با همکاری متولیان فرهنگی عنوان کرد و اضافه کرد: بانوانی که امکان ازدواج مجدد برای آنها فراهم است باید این زمینه ایجاد و بسته های تشویقی برای آنها پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام نیز در این آیین گفت: جامعه به ترویج سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیاز دارند و اگر این اتفاق حاصل شود جامعه ما جامعه ای اسلامی خواهد شد.

سردار جمال شاکرمی افزود: امسال این نهاد توزیع یک هزار جهیزیه را در دستور کار قرار دارد و علاوه بر آن تعمیر و ساخت مسکن و آسفالت معابر را نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وی همچنین از جنگل کاری ۲۶هزار هکتار از اراضی استان توسط سپاه در سال جاری خبر داد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام همچنین از واریز ۱۰ میلیون ریال به حساب هریک از ۸۰ نوعروس مددجوی زیرپوشش که امروز جهیزیه دریافت کرده اند خبر داد.

ارسال نظرات