معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر عنوان کرد

بسیج مهندسین صنعت در راه برداشتن موانع تولید تلاش می‌کند

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) در نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج مهندسین صنعت استان بوشهر گفت: سازمان بسیج مهندسین صنعت استان با راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی در راه برداشتن موانع تولید تلاش می‌کند.
کد خبر: ۹۳۵۷۵۵۴
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی غضنفری در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج مهندسین صنعت این استان که با موضوع «معدن» برگزار شد ضمن تبریک هفته قوه قضاییه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کرده و روی آن تأکیدات فراوانی دارند به همین جهت کشور ما امروز به یک حرکت گسترده و جمعی در بخش‌های مختلف در این زمینه نیاز دارد.

وی اظهار کرد: امروز تحریم‌های یکجانبه‌ای توسط آمریکا و برخی از کشور‌ها بر علیه کشور ما اعمال شده است که ما توانسته‌ایم تاکنون بخشی از این تحریم‌ها را خنثی کنیم.

این مقام مسئول افزود: صنایع فلزی کشور ما از جمله صنایعی است که مورد تحریم دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته است چرا که آمریکایی‌ها می‌دانند که یکی از منابع ارزشمند کشور ما معادن و صنایع وابسته به این معادن است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان بوشهر تأکید کرد: ما اعتقاد داریم همان طور که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم با کمک متخصصان کشورمان، عقب‌ماندگی‌های صنعت و معدن کشور را تا حدودی جبران کنیم امروز نیز می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند که مطالبه جدی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هست جلوی خام‌فروشی‌ها را بگیریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه السلام یادآور شد: امروز لازم است در بخش‌های مختلف صنایع و معادن از ظرفیت‌های موجود که ظرفیت‌هایی بی‌نظیر در دنیا است با انجام هدف‌گذاری‌های مناسب، طوری استفاده کنیم تا موضوعاتی مانند تولید، اشتغال، صادرات و بازار مصرفمان در داخل کشور بیش از گذشته ارتقا یابد و مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

سرهنگ غضنفری خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان بوشهر با راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز و کارگروه‌های تخصصی در زمینه صنعت و معدن تلاش می‌کند تا با انجام پایش‌ها و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی، با رویکرد و نگاهی جدید گامی جدی در راه برداشتن موانع و تسهیل آن‌ها بردارد.

وی افزود: بسیج مهندسین صنعت استان بوشهر آمادگی دارد در کنار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت و معدن، برای پیشرفت‌های همه جانبه‌ای که انتظار داریم در سطح استان بوشهر اتفاق بیفتد پیشنهادات جدید را با نگاه‌های انقلابی و جهادی عملی کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت استان بوشهر نیز در این نشست گفت: طرح پایش و عارضه‌یابی معادن استان بوشهر در سال گذشته با همکاری مشترک سازمان‌های بسیج مهندسین صنعتی و نظام مهندسی معدن استان بوشهر با پشتیبانی و راهبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با هدف احصاء مشکلات معادن موجود در استان توسط تعدادی از مهندسین و متخصصین حوزه معدن در بازه زمانی ۳ ماهه انجام شد.

محسن مشتاقی اظهار کرد: مشکلات پیش رو و عارضه‌های شناسایی شده معادن قرار است ان شاءالله در سال جاری در نشست‌هایی با حضور مسئولان استانی مطرح و برای نتیجه‌گیری و رفع آن‌ها، تصمیم‌گیری شود.

وی بخشی از مشکلات پیش روی معادن استان را مشکلات ناشی از مسائل زیست محیطی عنوان کرد و گفت: بخشی از مشکلاتی که در بخش معادن استان وجود دارد ناشی از مشکلاتی است که مربوط به بخش منایع طبیعی است که لازم است نماینده‌ای از این سازمان در کارگروه معدن حضور داشته باشد تا با هم اندیشی سایر اعضای این کارگروه درباره توسعه فعالیت‌های اکتشافی و رفع این موانع پیشنهادات لازم داده شود و در این مورد تصمیمات لازم اتخاذ شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر هم در این نشست گفت: در شرایط فعلی یکی از درآمد‌هایی که می‌تواند برای کشور مؤثر باشد، معدن است که کشور ما در این زمینه یکی از بی نظیرترین کشور‌ها در زمینه ذخایر معدنی به حساب می‌آید.

دکتر سید حسین حسینی اظهار کرد: استان بوشهر در حال حاضر دارای ۱۵۸ معدن فعال، ۵ معدن در حال تجهیز و ۸۱ معدن غیر فعال است که حدود ۱۲ میلیون تن استخراج واقعی از آن صورت می‌گیرد و ۱۵۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفته است که این ظرفیت قابل افزایش است.

وی تصریح کرد: مطالعات اکتشافی متعددی در استان بوشهر انجام شده و یا در حال انجام است که در این زمینه در چند سال ا خیر در زمینه آهک مطالعات خیلی خوبی انجام شده است.

این مقام مسئول حضور بسیج مهندسین صنعتی را در این حوزه مهم ارزیابی کرد و افزود: سازمان بسیج مهندسین صنعتی با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند کمک‌های زیادی به بخش معدن در استان انجام دهد که کمک به انجام سرمایه‌گذاری در مقیاس‌هایی بزرگ‌تر یکی از این موارد است.

مهندس مسعود نصوری در این نشست با حکم سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر به عنوان مسئول هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج مهندسین صنعتی این استان منصوب شد.

اعضای هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان بوشهر در این نشست به بحث و تبادل نظر درباره مشکلات حوزه معدن و ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات لازم در این زمینه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات