مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه درگز:

تمام عظمت فاطمه(س) در انتخاب هایش است

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی جشن عفاف و حجاب به همت حوزه مقاومت بسیج عصمتیه در حسینیه ثارالله سپاه درگز برگزار شد
کد خبر: ۹۳۵۷۶۱۷
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

حجت الاسلام علی تقی پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج درگز ضمن عرض تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین و فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: همه شئونات زندگی امیر المومنین و فاطمه الزهرا سلام علیها الگو و اسوه است، همسرداری، تربیت فرزند، ولایت پذیری، دشمن شناسی، شناخت فتنه و خلاصه اینکه در همه ی زمینه ها برای زندگی آحاد بشر الگو و اسوه است.

وی با اشاره به شخصیت والای آن حضرت افزود: هیچ حرف و کلامی قادر به توصیف فضایل آن بانوی گرامی نخواهد بود، سبک و شیوه زندگی آن حضرت به گونه ای است که امام زمان (عج) نیز در وصف آن بزرگوار می فرمایند که دختر رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم الگو و اسوۀ من است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه درگز گفت: یکی از مواردی که زندگی فاطمه زهرا علیها السلام را سرآمد می کند و امیرالمومنین به وجود چنین شخصیتی افتخار می کند انتخابهای فاطمه زهرا(س) است.

وی افزود: حضرت فاطمه سلام الله علیها در تمامی جوانب زندگی رضای خدا را بر غیر خدا ترجیح می دادند. زمانی که حضرت علی علیه السلام برای خواستگاری آن بانو آمدند پیغمبر رو به زهرای مرضیه فرمودند که دخترم، علی به خواستگاریت آمده، اولین سئوالی که فاطمه زهرا سلام علیها از پدر می پرسند رضای خداوند است و می فرمایند : أرَضِیَ اللهُ لی وَ رَسولُهُ آیا خدا و رسولش به این ازدواج راضی هستند.

تقی پور گفت: حضرت با این شیوه به ما می آموزد که باید در همه شئونات زندگی خدا محوری حاکم باشد. تمام حرکات رفتار و گفتارمان باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد و ملاک اولمان رضایت خدا باشد.

وی افزود: زمانی که رسول خدا صل الله علیه وآله از حضرت علی (ع) در توصیف فاطمه (س) به عنوان نقش همسرداری پرسیدند آن حضرت فرمود: ِنعْمَ الْعَوْنُ عَلَی طَاعَةِ الله ؛ فاطمه بهترین کمک برای من در مسیر طاعت خداست.

حجت السلام تقی پور گفت: کسی نمی تواند ادعا کند که من اهل بیت را قبول دارم ولی سبک و روش زندگی او غیر از سبک و روش زندگی اهل بیت علیهم السلام باشد، ما در صورتی پیرو حقیقی اهل بیت می توانیم باشیم که روش زندگی ما بشود همان روش زندگی کردن اهل بیت علیهم السلام.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار