خبرهای داغ:
همدان-معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تسهیلات به زوجین پرداخت کردیم و ۸ هزار و ۷۳۳ نفر در صف هستند.
کد خبر: ۹۳۵۷۶۴۱
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹

پرداخت بیش از ۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین همدانیجمال لطیفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک هفته ازدواج و سالروز ازدواج آسمانی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) با اشاره به برنامه‌های هفته ازدواج، اظهار داشت: امیدواریم سیره و سنت این دو اسوه حسنه، چراغ راه جوانان ما باشد و جوانان با توکل بر خدا الگوی مناسبی برای زندگی مشترک خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم قانون خلقت بر عروس و داماد بودن استوار است، افزود: خانواده با زوجیت زن و مرد آغاز می‌شود، خانواده میعادگاه عشق است؛ بنابراین اگر می‌خواهیم به خانواده بها دهیم باید به ازدواج بها بدهیم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در خصوص اعطای تسهیلات به زوج‌ها در سال ۹۹ گفت: تسهیلات پرداختی سال ۹۹، ۸ هزار و ۷۴۸ فقره وام ازدواج با رقم ۱۰ میلیارد و ۷۳۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بود.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تسهیلات به زوجین پرداخت کردیم و ۸ هزار و ۷۳۳ نفر در صف هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از سال ۹۹ به سال ۱۴۰۰ منتقل شدند و دست نگه داشتند که وام ۷۰ میلیونی دریافت کنند.

لطیفی در خصوص مسئله مسکن ابراز داشت: با مصوبه استانداری مصوب اداره کل راه و شهرسازی مقرر شد زمینی در قالب طرح مسکن ملی در اختیار جوانان قرار گیرد و فقط خانم‌های بالای ۳۵ سال که مجرد هستند و قهرمانان ملی و فراملی هستند که می‌توانیم زمین‌ها را در اختیار آنها قرار دهیم که ۱۷۰ نفر از جوانان سطح استان همدان این شرایط را داشتند که معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ۶۷۰ هکتار از زمین‌های شورین در حال تغییر کاربری هستند که از کاربری روستایی به کاربری ورزشی تغییر می‌یابد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در خصوص برنامه‌های هفته ازدواج گفت: در تمام سمن‌ها ۴ برنامه در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود و آداب و رسوم حاکم بر سنت و فرهنگ ازدواج آن شهرستان در قالب نمایش، تئاتر، فیلم، کلیپ به منظور استفاده از ساده‌ترین رسوم که جوانان بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند، به تصویر کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: کمپین مشاوره با حضور مدیران مرکز مشاوره به صورت رایگان در هفته ازدواج که در طی سال خدمات مشاوره به جوانان و زوجین ارائه می‌شود نیز از دیگر برنامه‌ها است.

لطیفی اضافه کرد: مرکز مشاوره الوند به مدت ۳ روز از ۲۷ تا ۲۹ تیرماه در شهرک ولیعصر به صورت رایگان خدمات مشاوره ازدواج ارائه می‌شود؛ همچنین خدمات مشاوره رایگان ازدواج در قالب کارگاه‌های قبل، حین و پس از ازدواج داریم.

وی در خصوص اعتبار این هفته گفت: ۳۰ میلیون تومان اعتبار داشتیم که ۱۲ میلیون تومان برای مرکز استان و ۱۸ میلیون تومان را برای شهرستان‌ها قرار دادیم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در مورد محصولات سمن‌ها افزود: این محصولات شامل موشن گرافی، اینفوگرافی، کتابچه‌های الکترونیکی و پادکست هستند که در بیلبوردهای سطح شهر توسط شهرداری و در تلویزیون شهری پخش می‌شوند و با صدا و سیما مکاتبه شده که با مدیران مراکز مشاوره یک مشاوره داشته باشند.

وی در خصوص نقش رسانه گفت: رسانه در القاء فرهنگ زندگی آسان، آسان گزینی و ازدواج پایدار موثر است.

لطیفی در خصوص برنامه‌های دیگر این هفته افزود: از تشکل‌هایی که صاحب فرزند شدند و مزدوج شدند تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه هفته ازدواج با هفته عفاف و حجاب توأم شده است، ابراز داشت: برنامه‌هایی همچون همایش عفاف و حجاب، طرح دختران سلیمانی، اهداء مقنعه و روسری به همراه یک شاخه گل به دختران کوچک در پارک‌ها، تقدیر از مجمع خیرین ازدواج که یکی از اهرم‌های معاونت جوانان است تا جوانان بتوانند به ازدواج اهمیت دهند، از جمله برنامه‌های این هفته است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در خصوص مجمع خیرین ازدواج خاطرنشان کرد: یک مجمع در نهاوند داریم که فعال است و در سال ۹۹، ۳۰۰ میلیون تومان برای خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت جهیزیه تهیه کرد؛ همچنین این مجمع در امر خواستگاری پیش قدم می‌شود و همراهی می‌کند و شهرستان‌های فامنین و تویسرکان هم در حال راه‌اندازی مجمع خیرین هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات