مزیدی در پایگاه ام البنین حوزه زینبیه ناحیه مرکزی یزد:

هرچه عفت درونی بیشتر باشد حجاب بیرون کاملتر می‌شود

مزیدی: فرق عفت با حجاب در این است که عفت به پاکدامنی، تقوا، حیا وخوف درونی گفته می­ شود و حجاب از نمود‌ها و تاثیرات بیرونی آن است. هرچه عفت درونی بیشترباشد حجاب بیرون کاملتر می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۷۷۳۸
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: همزمان با هفته عفاف و حجاب و به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) سخنرانی با حضور" مزیدی" در پایگاه ام البنین حوزه زینبیه ناحیه مرکزی برگزار شد.
"مزیدی" با توجه به آیات حجاب در سوره‌های نور و احزاب در قرآن کریم به انواع حجاب و عفاف در گفتار و رفتار و پوشش اشاره کرد وادامه داد: هدف دشمن از تبلیغ و گسترش بی حجابی و زیبا جلوه دادن آن در بین بانوان جامعه از بین بردن دین اسلام و به فساد کشیدن آن است.
"مزیدی" خاطر نشان کرد: حجاب مختص دین اسلام نیست بلکه یک امر فطریست و در همه ادیان از حجاب نام برده شده در تورات از واژه «چادر» و «برقع‏» که به معنای روپوش صورت است که کیفیت پوشش زنان یهودی را نشان می ‏دهد.
تورات با نهی تشبُّه مرد و زن به یکدیگر، می‏­گوید: متاع مرد برزن نباشد ومرد لباس زن را نپوشد؛ زیرا هر که این را کند، مکروه «یهوه‏» خدای توست و مسیحیت احکام شریعت ‏یهود در مورد حجاب را تغییر نداد، چراکه عیسی (ع) گفت: فکر نکنید که من آمده‏ام تا تورات و نوشته‏‌های پیامبران را منسوخ کنم، بلکه آمده‏ام تا آن‏ها را به تحقق برسانم.
"مزیدی"ادامه داد: فرق عفت با حجاب در این است که عفت به پاکدامنی، تقوا، حیا وخوف درونی گفته می­ شود و حجاب از نمود‌ها و تاثیرات بیرونی آن است. هرچه عفت درونی بیشترباشد حجاب بیرون کاملتر می‌شود. فرق حیا با عفاف از امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) نقل شده که حیاء و ایمان ملازم یکدیگرند همانند دو چیزی که به یک ریسمان بسته شده باشند، این دو در بود و نبود، تابع یکدیگرند، پس هرگاه یکی از آن دو رفت دیگری نیز می‌رود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار