مشارکت سپاه در اجرای خط آهن رشت - آستارا

به گفته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حوزه زیرساختی و عمرانی گیلان می‌تواند روند توسعه همه‌جانبه در استان را در بستر تعامل با دستگاه‌های دولتی تسریع کند.
کد خبر: ۹۳۵۷۹۴۱
|
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمدباقر نوبخت عصر امروز در حاشیه آیین تبادل قرارداد همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی پورسینای رشت یکی از بیمارستان‌های بسیاری قدیمی شهر رشت بوده و باید پیش‌تر بازسازی می‌شد.

وی با خرسندی از اجرای توافق‌نامه مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه گفت: مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حوزه زیرساختی و عمرانی گیلان می‌تواند روند توسعه همه‌جانبه در استان را در بستر تعامل با دستگاه‌های دولتی تسریع کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به توافق سازمان برنامه‌وبودجه با فرماندهی کل سپاه پاسداران برای انعقاد قراردادی جهت مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا در اجرای خط آهن رشت آستارا افزود: جمهوری آذربایجان به دلیل محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه دنیای استکبار علیه ملت ایران از اجرای این طرح سرباز زده است و جبران این نقیصه در بستر تعامل دولت با ظرفیت‌های سازندگی سپاه پاسداران پاسخ محکمی به بدخواهی‌های ایادی استکبار به شمار می‌رود.

افزایش ۶۰۰ تخت درمانی در مراکز دولتی گیلان در دوران کرونا

استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به رویکرد مثبت سازمان برنامه‌وبودجه در گیلان اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه طی سال‌های اخیر کمک‌های شایانی در جهت توسعه زیرساخت‌ها ازجمله در بخش بهداشت و درمان داشته است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اقدامات قابل‌توجه و توسعه محور دولت در بخش درمان گیلان افزود: ۶۰۰ تخت درمانی در مراکز دولتی گیلان طی دوران کرونا در استان افزایش یافت که قابل‌تحسین است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در توسعه تجهیزات درمانی افزود: ما شاهد افزایش بیش از ۱۰ دستگاه CT اسکن، بیش از ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز و توزیع صد‌ها دستگاه و تجهیزات درمانی در سطح بیمارستان‌های دولتی استان بوده‌ایم.

ارسلان زارع با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان گیلان بیان کرد: این داستان نه‌تن‌ها در نوروز و تابستان بلکه در تمامی اوقات سال پذیرای میهمان و گردشگران از سراسر ایران بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در ایام کرونا شاهد بستری بیماران غیربومی در گیلان بوده ایم، تصریح کرد: خوشبختانه علیرغم حجم بالایی از بیماران کرونایی در استان طی دوران کرونا مشاهده نشده که بیمار غیربومی به بیمارستانی مراجعه کند، اما پذیرش نشود.

وی با اشاره به آغاز اجرای پروژه‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم الانیبیا سپاه گفت: بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه مشترک امروز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با دانشگاه علوم پزشکی گیلان آغاز می‌شود که روزی خجسته در طول تاریخ دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

زارع با اشاره به در اختیار داشتن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بیان کرد: دو پروژه مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه از سازمان برنامه‌وبودجه مجوز ماده ۲۳ را دریافت کند که در جای خود قابل‌تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات