حجت الاسلام علیزاده: غربی‌ها اساساً و اصلاً قابل اعتماد نیستند؛ چرا که از طرفی در نشست وین برای جلب اعتماد ایران تقلا می‌کنند و از طرف دیگر از دشمنان جانی مردم ایران حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۵۸۰۹۰
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های بخش بهمن، با اشاره به ۲۳ تیرماه روز گفتگو و تعامل سازنده با دنیا، اظهار کرد: این مناسبت چند سالی است که در تقویم ملی ثبت شده است و دلیل آن برمی گردد به مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم و توافق ۱+۵.
امام جمعه بخش بهمن خاطرنشان کرد: کمتر از ۳ سال از امضای این سند، شاهد خروج آمریکا و زیر پا گذاشتن تعامل سازنده بودیم. ما مخالف تعامل با دنیا نیستیم، اصل تعامل و گفتگو با دیگران و در سطح بین الملل با دیگر کشور‌ها اصل بدیهی و انکار ناپذیر است؛ اما باید مطابق با اصول و سیاست‌های جمهوری اسلامی، عزتمندانه باشد. ما به آمریکا ثابت کردیم اهل مذاکره و گفتگو هستیم؛ اما آن‌ها ثابت کردند که بدعهد هستند.
حجت الاسلام علیزاده سخنان اخیر آقای رئیس جمهور را ادعا‌های عجیب برشمرد و گفت: او می‌گوید در مذاکرات به هر آنچه خواستیم رسیدیم و تمام گشایش‌های اخیر، در سایه مذاکره محقق شد و هر کس هر چیز دیگر بگوید دروغ می‌گوید، هم سانتریفیوژ چرخید هم زندگی مردم. من نمی‌دانم آقای رئیس جمهور از کدام گشایش و زندگی صحبت می‌کنند، گشایش و زندگی با سفره مردم مشخص می‌شود که امروز خالی است و مردم توان خرید مایحتاج اولیه خود را هم ندارند.
علیزاده در ادامه به نشست مجازی سازمان تروریستی منافقین با سیاستمداران ضد ایرانی از آمریکا و اروپا نیز اشاره‌ای داشت و ابراز کرد: شرکت در این همایش نشان از همدستی و همکاری طولانی غربی‌ها با یکی از تروریستی‌ترین سازمان‌های ضد انسانی جهان دارد که دستش به خون ۱۷ هزار انسان بی گناه آلوده است.
وی اضافه کرد: این گونه نشست‌ها نمایانگر این موضوع است که آمریکا و اروپا نه تنها حامیان تروریسم هستند؛ بلکه خاستگاه و منشا انواع تروریسم نیز محسوب می‌شوند. غربی‌ها اساساً و اصلاً قابل اعتماد نیستند؛ چرا که از طرفی در نشست وین برای جلب اعتماد ایران تقلا می‌کنند و از طرف دیگر از دشمنان جانی مردم ایران حمایت می‌کنند.
علیزاده همچنین شرایط امروز افغانستان را بحرانی دانست و تصریح کرد: طالبان در حال تصرف شهر‌ها و استان‌های مختلف این کشور است و آینده این کشور در ابهام است. از طرفی خروج بزدلانه و شبانه نظامیان آمریکایی و غربی از افغانستان بار دیگر کارآمدی گزینه مقاومت در برابر اشغالگران در منطقه را اثبات کرد.
خطیب جمعه بخش بهمن یادآور شد: خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان سناریویی برای درهم دریختن انسجام داخل افغانستان بود. در واقع آمریکا با این نوع خروج خود درصدد انتقام شکست‌های خود در افغانستان است و با خروج آمریکا صحنه سیاسی و عرصه عملیاتی افغانستان در دست بازیگران داخلی و خارجی از جمله طالبان و داعش خواهد بود.
ارسال نظرات