به همت کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره 3535 شهید استان زنجان صورت می گیرد؛
زنجان- دبیر کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره 3535 شهید استان زنجان از چاپ کتاب زندگینامه 49شهید فرهنگی استان زنجان تا زمان برگزاری کنگره 3535 شهید این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۸۱۵۳
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

سرهنگ یوسف دولتیاری در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا به خصوص 3535 شهید استان زنجان اظهار داشت : سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان همانند سایر اقشار بسیج در راستای هرچه باشکوهتر برگزار شدن کنگره در پاییز سال جاری تلاش نموده و اولین اقدام این کمیته  تشکیل دبیرخانه کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در محل کانون سهروردی برای انجام فعالیت های کنگره بوده است.

 

چاپ کتاب زندگینامه 49شهید فرهنگی استان زنجان /تالیف کتاب جامع دایرة المعارف شهدای دانش‌آموز

 

وی با بیان اینکه  دستورالعمل های اجرایی  کنگره ملی 3535 شهید زنجان بصورت کلی بوده و تمام اقشار را شامل می شود،عنوان کرد : کمیته دانش آموزی و فرهنگیان تصمیم به بومی سازی دستورالعمل های این کمیته گرفت.

 

مسئول بسیج سازمان فرهنگیان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تشکیل 4 کارگروه  کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در این راستا تصریح کرد : هدف از تشکیل این کارگروه ها اجرای برنامه های تخصصی در زمینه یادواره ی شهدا، فضای مجازی،تألیف و اقدامات فرهنگی در راستای کنگره 3535 شهید استان زنجان است .

 

وی در ادامه گفت : برای ارتباط  و تعامل میان اعضای کمیته در پیام رسان ایتا گروهی تشکیل و همه‌ی اعضا در آن فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به تشکیل کارگروه های کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در استان عنوان کرد : با پیگیری صورت گرفته همین کارگروه ها در شهرستان ها نیز تشکیل شد.

 

این مسئول در ادامه گفت :از زمان تشکیل کمیته دانش آموزی و فرهنگیان در راستای کنگره 3535 شهید استان زنجان تاکنون 8 جلسه برگزار و  مصوباتی  در این کارگروه ها  ابلاغ شده است.

 

دبیر کمیته دانش آموزی و فرهنگیان استان زنجان با اشاره به برنامه های این کمیته به مناسبت کنگره 3535 شهید زنجان، بیان کرد : پیگیری و نصب 6 المان شهدا در سطح استان زنجان، برگزاری برنامه های مختلف در فضای مجازی و حقیقی با آرم و نشان کنگره، اجرای سرود همگانی  مختص کمیته فرهنگی ، تهیه پوستر و ارسال به شهرستان ها، برگزاری 6 عنوان نمایشگاه ، برگزاری 320 برنامه  لاله های روشن مختص دانش آموزان، کاشت نهال در اسفند ماه سال گذشته، معرفی 5 دانش آموزی،اجرای برنامه روایت عاشقی و حفظ پروانگی، اجرای یادواره ی شهدای فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی نمونه ای از فعالیت های این کمیته در راستای کنگره 3535 شهید استان زنجان است.

 

دولتیاری با اشاره به 512 شهید دانش‌آموز و 49 شهید فرهنگی استان زنجان، تأکید کرد : برای کامل شدن اسناد  شهدای فرهنگی و دانش آموز بانک اطلاعاتی  از این شهدا آماده و تا زمان برگزاری کنگره  در اختیار دبیرخانه مرکزی کنگره 3535 شهید زنجان قرار می گیرد.

 

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه استان زنجان با بیان اینکه فعالیت و برنامه های صورت گرفته توسط این کمیته بسیار متعدد است، عنوان کرد :از دیگر برنامه های این کمیته ایجاد هشتگ های مختلف در خصوص کنگره در فضای مجازی ، برگزاری راهیان نور مجازی ، نامگذاری کلاس های درسی در فضای مجازی و حقیقی به نام شهدا، تهیه مستند شهدای بینش، ایجاد اپلیکیشن های مختلف در خصوص کنگره، برگزاری 152 مورد کلاس آموزشی،خدمات آموزشی،استفاده از 52 گروه جهادی، 35 مورد اجرای مسابقات ورزشی، عطر افشانی مزار شهدا، برنامه ختم قرآن به صورت مجازی که این برنامه ها در راستای  گرامیداشت کنگره 3535 شهید زنجان برگزار شده است.

 

وی با اشاره به وضعیت کرونایی و مشکلات بوجود آمده برای اقشار ضعیف جامعه تصریح کرد : توزیع 3 هزار و 200 بسته  معیشتی- بهداشتی در بین خانواده های آسیب دیده توسط این کمیته صورت گرفته است.

 

وی افزود :  تا پیش از برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان؛پیش کنگره‌ ای توسط کمیته دانش آموزی و فرهنگیان استان بصورت حقیقی وبا رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد که عمده برنامه ها و فعالیت این کمیته در این پیش کنگره به اجرا گذاشته خواهد شد.

 

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت های این کمیته در راستای کنگره 3535 شهید زنجان، عنوان کرد :برگزاری 55 مورد اردوی شمیم نور مختص دانش آموزان، تجلیل و تکریم  49 خانواده شهید فرهنگی، ایثارگران، آزادگان ،تجلیل از خانواده های شهدای دانش آموز، برگزاری281  عنوان برنامه شهید پژوهی توسط کمیته دانش آموزی و فرهنگیان،انجام 6 مورد دیوارنگاری در سطح استان، و اجرای برنامه مشق های ناتمام  از دیگر فعالیت های این کمیته می باشد.

 

دولتیاری با بیان اینکه کمیته دانش آموزی و فرهنگیان بیش از 50عنوان برنامه در راستای کنگره 3535 شهید زنجان در دستور کار دارد که برخی انجام و برخی دیگر تا زمان برگزاری کنگره صورت می پذیرد،خاطرنشان کرد:رونمایی از کتاب زندگینامه شهید جواد بیات، ساخت مستندشهید اروجعلی ابوالفضلی زنجانی؛یکی از شهدای دانش‌آموز و فرهنگی،تالیف و چاپ کتاب خاطرات مرتضی محبت نیا؛یکی از  رزمندگان دفاع مقدس برخی از برنامه های مذکور می باشد.

 

دبیر کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره 3535 شهید استان زنجان با اشاره به تألیف و چاپ چهار کتاب توسط این کمیته ، اذعان کرد : کتاب شهید دانش آموز جواد پیری،کتاب جامع دایرة المعارف شهدای دانش‌آموز در بیش از 1000صفحه بصورت سه جلدی، همچنین دو کتاب از شهدای فرهنگی به نام های شهید مجتبی شهبازی و مجتبی رهبری و کتاب مردان آفتاب زندگی نامه 49  شهید فرهنگی است که طبق هماهنگی های  صورت گرفته تا زمان برگزاری کنگره این کتاب ها چاپ و رونمایی خواهند شد.  

 

وی در پایان یادآور شد : همچنین برنامه ی قصه گویی شهدای دانش‌آموز به همت کمیته دانش آموزی و فرهنگیان و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تولید و در اختیار دانش آموزان قرار مي گيرد.

 

 

ارسال نظرات