خبرهای داغ:
نهاوند- فرماندار نهاوند گفت: سراب‌ها و اماکن گردشگری نهاوند، همچنان تعطیل هستند، تعطیلی بازار و ممنوعیت ترافیکی انجام نمی‌شود اما باید نظارت و کنترل بیشتری در این حوزه انجام شود.
کد خبر: ۹۳۵۸۳۴۲
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷

سراب‌ها و اماکن گردشگری نهاوند همچنان تعطیل هستندبه گزارش خبرگزاری بسیج، مراد ناصری در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا بزرگ‌ترین نقش آفرینان برای مهار و کنترل اپیدمی کرونا را مردم عنوان کرد و گفت: مردم با رعایت نکات بهداشتی و به حداقل رساندن ترددهای درون شهری و برون شهری می‌توانند در مدت زمان کوتاهی به قطع زنجیره انتقال کمک کنند.

وی با هشدار درباره تغییر رنگ خطر شهرستان‌ها به وضعیت قرمز تصریح کرد: برابر قانون می‌توانیم ممنوعیت و محدودیت ایجاد کنیم اعلام وضعیت رنگ‌بندی شهرستان در حوزه اختیار ما نیست  مرکز و ستاد ملی کرونا تعیین کننده این رنگ‌بندی است.

فرماندار نهاوند تاکید کرد: سراب‌ها و اماکن گردشگری نهاوند، همچنان تعطیل هستند، تعطیلی بازار و ممنوعیت ترافیکی انجام نمی‌شود اما باید نظارت و کنترل بیشتری در این حوزه انجام شود.

وی افزود: پارک هرگونه خودرو با پلاک بومی و غیر بومی در حاشیه جاده‌ها، اماکن گردشگری و تفرجگاه‌ها مشمول جریمه می‌شوند.

ناصری تصریح کرد: باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم خطر این ویروس را همچنان متذکر شویم برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مردم را مدیریت کنیم.

وی گفت: به صورت گشت‌های مشترک روزانه از ادارات، بانک‌ها، سالن‌های ورزشی، نانوایی‌ها و مراکز عمومی و فعال سطح شهر بازدید به عمل می‌آید و هر کس در زمینه سلامت جامعه و مردم کوتاهی کند و نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشد از طریق مراجع قانونی با آنها برخورد می‌شود.

فرماندار نهاوند بیان داشت: همه می‌دانیم کرونا سلامت مردم را به خطر می‌اندازد ولی تمامی موارد مستلزم مدیریت درست و دقیق است.

وی با اشاره به اینکه پیک باید با نسخه جدیدی مدیریت شود، گفت: مشاغلی که طبق مصوبه ستاد ملی کرونا اجازه فعالیت دارند از جمله گروه شغلی گروه ۲، با نظارت صنعت و معدن و اصناف و با رعایت پروتکل‌ها باید انجام شود.

ناصری با بیان اینکه اداره ارشاد، ورزش و جوانان جامعه هدف خود را کنترل و مدیریت کند، اظهار داشت: مدیری که هماهنگ نباشد و در این بحران پای کار نباشد جایگاهی در شهرستان نخواهد داشت.

وی افزود: در چهار پیک گذشته اگر همراهی مدیران و ستاد کرونا نبود مسلما شرایط بدتری را تجربه می‌کردیم.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: نظارت بر فعالیت بانک‌ها، نانوائی‌ها و پمپ بنزین‌ها برای بررسی نحوه رعایت پروتکل‌ها به طور جد انجام شود.

وی با بیان اینکه بازرسی بر ادارات برای اعمال پروتکل‌های بهداشتی با هماهنگی فرمانداری و سپاه انجام شود، گفت: اگر همه در کنار هم قرار بگیریم، این بحران و پیک را هم مدیریت خواهیم کرد.

ناصری با اشاره به اینکه مخالف برگزاری مراسم معنوی نیستیم، اما با شرایط رعایت پروتکل‌ها، بیان داشت: اصحاب رسانه برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عدم حضور مردم در تجمعات کمک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات