زنجان -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده شیوع کرونا تاکنون ۵۳ میلیارد تومان به فعالان فرهنگ و هنر در این استان خسارت زده است.
کد خبر: ۹۳۵۸۴۲۳
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ محمدربیع احمدخانی شامگاه شنبه در نشست مدیران موسسات قرآنی استان که با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: خسارت موسسات قرآن و عترت استان در شرایط شیوع کرونا معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
 
خسارت ۵۳ میلیارد توماني كرونا به فعالان فرهنگ و هنر زنجان

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۳۲ موسسه قرآنی در استان زنجان فعالیت دارند.

احمدخانی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های و شاخص‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و اظهار داشت: نرخ باسوادی در استان زنجان ۸۴.۸۳ درصد است و سرانه فرهنگی نیز در این استان به ازای هر نفر به ۱۵ مترمربع می‌رسد.

وی گفت: زنجان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه صنایع دستی است.

احمدخانی همچنین به ویژگی‌های خاص این استان در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: زنجان ۳۵۳۵ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است و امسال نیز کنگره ۳۵۳۵ شهید استان نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در این استان زنجان ۷۳ عنوان نشریه فعال وجود دارد، افزود: پنج عنوان روزنامه در استان چاپ می‌شود که در مقایسه با استان‌های بزرگ مجاور زنجان که برخی تنها یک روزنامه دارند آمار بسیار مطلوبی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان ۱۲ هفته نامه، ۶ دو هفته نامه و هفت ماهنامه منتشر می‌شود، اضافه کرد: همچنین در زنجان یک گاهنامه، ۱۹ عنوان فصلنامه و ۴ عنوان دو فصلنامه چاپ می‌شود.

احمدخانی با اشاره به اینکه ۱۹ پایگاه خبری در زنجان دایر است، ادامه داد: ۷۷ نمایندگی نشریه؛ ۱۶ نمایندگی خبرگزاری‌ها در زنجان دایر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این استان دارای هفت نگارخانه برای نمایش آثار هنری است، گفت: ۱۹ گروه نمایشی نیز در استان فعالیت دارند.
ارسال نظرات