مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد

دسترسي آسانتر مددجويان به بهزيستي با وجود مراکز مثبت زندگی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی 40 مرکز مثبت زندگی در اقصی نقاط این استان گفت: مراکز مثبت زندگی، دسترسی مددجویان به بهزیستی را آسان‌تر می‌کند.
کد خبر: ۹۳۵۸۴۲۶
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ محمد محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز مثبت زندگی، یکی از اقدامات بسیار خوب و کاربردی بود که در سازمان و به تبع آن در استان زنجان نیز راه‌اندازی شد.
 
دسترسي آسانتر مددجويان به بهزيستي با وجود مراکز مثبت زندگی

وی با اشاره به راه‌اندازی ۴۰ مرکز مثبت زندگی در اقصی نقاط استان زنجان خاطرنشان کرد: مراکز مثبت زندگی، دسترسی مددجویان به بهزیستی را آسان‌تر می‌کند و مددجویان برای دسترسی به مراکز، مجبور به طی مسافت‌های طولانی نیستند.

محمدی با بیان اینکه محل سکونت مددجویان در بهزیستی موجود بوده و با GIS مشخص شده است، افزود: هر نقطه‌ای که ۴۵۰ پرونده دارد، یک مرکز در آنجا راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در ابتدای کار قرار داریم و قرار است که ۲۲ وظیفه مختلف به مرور زمان به این مراکز واگذار شود، گفت: مشخص شدن محل سکونت به وسیله GIS بازدید همکاران ما از منازل مددجویان را راحت‌تر می‌کند.

وی افزود: این مراکز همچنین به شناخت اجتماعی همکاران از مرکز، شناسایی خیرین و نخبگان منطقه نیز موثر است که می‌توانند در ارائه خدمات به ما کمک کنند.

محمدی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۰ پرونده در استان زنجان به مراکز مثت زندگی واگذار شده است، اظهار کرد: به طور مثال؛ بازدید از منازل مددجویان، یکی از خدمات است که از هر ۶ ماه یک بار به صورت سیستمی ناجام می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی، یکی از خدمات الکترونیکی سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: همکاران ما به صورت سیستمی و با لوکیشن در محل زندگی مددجو حاضر شده و گزارشی از ان تهیه می‌کنند تا در صورت وجود مورد و یا مشکل جهت رفع آن به مراجع بالاتر ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های مختلف الکترونیکی توسط این سازمان گفت: سامانه‌های میز خدمت الکترونیکی، فرزندخواندگی، قوانین و مقررات سازمان، ارمغان، مشاوره مجازی، تصمیم، جلب مشارکت‌های مردمی، صدور مجوز مراکز، خودارزیابی روانشناختی در دوران کرونا، غربالگری طیف اوتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی یا همان مثبت زندگی، شفافیت بهزیستی و دیدبان از جمله این خدمات الکترونیکی است.

وی با اشاره به سامانه شفافیت اظهار داشت: در سامانه شفافیت، لیست معاملات، قراردادها، هزینه‌کردها، اسامی مدیران، املاک و دارایی‌ها، لیست مشارکت‌های مردمی، مجوز‌های صادره، فرآیند استخدام، برنامه‌های راهبردی و توسعه و پژوهش‌ها بارگزاری شده به صورت آنلاین قابل دسترسی است.

محمدی با بیان اینکه سامانه ۱۴۸۲ یکی از خدمات الکترونیکی بود که در طول سال افتتاح شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنترل و نظارت بر دستگاه‌های گسترده در جامعه کنونی با روش‌ها و ابزار‌های سنتی گذشته به خوبی میسر نیست، استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که می‌تواند فاصله بین دستگاه‌ها و مردم را از میان بردارد، ضروری است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۶۹۷ نفر در ۳۱ استان و ۱۰ کاربر در ستاد سازمان بهزیستی کشور و ۹ کارشناس مراکز در پشت خط تلفن ۱۴۸۲ هستند، افزود: هر کس از هر نقطه استان بخواهد، می‌تواند طی تماس با شماره ۱۴۸۲ شکایت خود را ثبت کند.

محمدی ادامه داد: شکایت فرد مورد نظر به مددکار مربوطه ارجاع شده و وی دوباره می‌تواند پاسخ شکایت خود را بگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار