خبرهای داغ:
دکتر دهقانی خبر داد

راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شمال شهر بیرجند/راه اندازی بیمارستان صحرایی در نهبندان

به منظور تسهیل دسترسی و صرفه جویی در زمان، از روز دوشنبه یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شمال شهر راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۳۵۸۴۳۹
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه استان خراسان جنوبی جزء چند استانی در کشور قرار گرفته ک گروه سنی بالای ۵۰ سال هم مجوز واکسیناسیون برایشان صادر شده گفت: گروه سنی بالای ۷۰ سال که بومی استان خراسان جنوبی هستند، بدون نیاز به ثبت نام قبلی در هر زمانی که مراکز واکسیناسیون فعال هستند میتوانند به مراکز مراجعه و واکسن خودشان را دریافت نمایند .

  رئیس دانشگاه در ادامه افزود:از امروز واکسیناسیون گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال نیز در استان آغاز شده است که لازمست پس از ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir بعد از دریافت پیامک یا تماس تلفنی مراقبین سلامت در مکان و زمان مشخص شده جهت واکسیناسیون مراجعه نمایند. لذا از مراجعه حضوری بدون نوبت اکیدا خودداری کنند.

دکتر دهقانی در خصوص واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال یادآور شد: گروه سنی بالای ۵۰ سال با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا ان شاءالله در نوبت تزریق واکسن قرار بگیرند. همچنین به منظور تسهیل دسترسی و صرفه جویی در زمان، از روز دوشنبه یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شمال شهر راه اندازی می شود که آدرس دقیق محل پس از راه اندازی، اطلاع رسانی خواهد شد و این مرکز در روزهای تعطیل هم به مراجعین ارائه خدمت می نماید.

رئیس دانشگاه  در خصوص راه اندازی بیمارستان صحرایی در شهرستان نهبندان گفت: روز گذشته(جمعه  ۲۵ تیر ماه) با راه اندازی سیستم سرمایشی بیمارستان صحرایی در بیمارستان شهید آتشدست نهبندان، این بیمارستان راه اندازی و افتتاح شد و از شب گذشته مازاد بیماران بیمارستان شهید آتشدست به بیمارستان صحرایی منتقل شدند.

 وی در ادامه افزود: روز گذشته ۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری بودند که ۱۳ بیمار بستری موقت بوده و دارو را دریافت و از بیمارستان خارج می شدند بقیه موارد هم در بیمارستان بستری بودند. لذا ظرفیت و گنجایش بیمارستان عملا تکمیل و ضروری بود که تمهیدی اندیشیده شود تا مازاد بیماران کرونایی در یک جای مناسبی بستری شوند که خوشبختانه با راه اندازی بیمارستان صحرایی این اتفاق افتاد و کلیه امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان صحرایی که در مجاورت اورژانس بیمارستان راه اندازی شده فراهم شده که امیدواریم ان شاءالله خدمات خوب و مناسبی را بتوانیم به مردم عزیز در شهرستان نهبندان ارائه کنیم.

دکتر دهقانی در پایان خاطر نشان کرد: از مردم عزیز شهرستان نهبندان درخواست می کنم ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، کمک کنند که زودتر ان شاءالله پیک کرونا در آنجا شکسته شود و شاهد کاهش بیماران بستری در  این شهرستان باشیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها