خبرهای داغ:
همدان-رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: در راستای پیشگیری از جرم کلاهبرداری، شهروندان از وارد کردن اطلاعات بانکی خود در صفحات نامعتبر خودداری کنند.
کد خبر: ۹۳۵۸۵۶۲
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳

شهروندان از وارد کردن اطلاعات بانکی خود در صفحات نامعتبر خودداری کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به کلاهبرداری افراد سودجو با روش‌های مختلف در بستر فضای مجازی از جمله عملیات بانکی در قالب اینترنت بانک و سایت‌های جعلی خرید کالا، دستگاه اسکیمر؛ برنده شدن در قرعه کشی و... ضرورت دارد شهروندان ضمن آشنایی با شیوه‌های مختلف کلاهبرداری از وارد کردن اطلاعات بانکی خود در صفحات نامعتبر خودداری کنند.

وی با اشاره به روش‌های کلاهبرداری صورت گرفته توسط مجرمین، ادامه داد: کلاهبرداران با طراحی صفحات جعلی مشابه صفحات درگاه بانکی با قرار دادن لینک‌های فریبنده و مختلف، کاربران را جهت انجام عملیات بانکی به درگاه مدنظر خود هدایت می‌کنند و با ورود به درگاه جعلی، اطلاعات بانکی فرد در دسترس کلاهبرداران قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان به یک نمونه کلاهبرداری 50 میلیونی از شهروند همدانی اشاره کرد و افزود: اطلاعات قربانی پس از ورود به صفحات جعلی در اختیار فرد کلاهبردار قرار گرفته و مجرم اقدام به برداشت مبلغ 50 میلیون از حساب وی کرده که به شکایت شاکی و تلاش مجموعه پلیس فتا استان همدان موفق به بازگشت 40 میلیون از کل مبلغ شد ضمن آن که تلاش برای شناسایی فرد کلاهبردار و بازگرداندن مابقی پول ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فرد قربانی با تصور رسمی بودن سایت، اطلاعات بانکی خود را در دسترس کلاهبردار قرار داده است، اظهار کرد: با توجه به وجود خلاء در برخی سایت‌های بانکی و ایجاد صفحات جعلی مشابه صفحات اصلی توسط سودجویان؛ شهروندان چنانچه تمایل دارند از طریق اینترنت بانک اقدام به عملیات‌های مالی کنند حتما از صحت اطلاعات و آدرس url سایت اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir  اعلام کنند.

سرخوش‌نهاد در پایان اظهار امیدواری کرد: شهروندان با رعایت نکات امنیتی از ارتکاب جرائم اینترنتی توسط مجرمین پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات