مراسم شهادت امام باقر(علیه السلام) در شهرستان کنگان

مراسم محوری شهادت امام محمد باقر(علیه السلام) در مسجد ولی عصر(عج) در شهرستان کنگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۸۶۳۱
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان در این مراسم که عاشقان و شیفتگان آن حضرت حضور داشتند، حجت الاسلام قاسم نصاری به بیان ویژگی‌ها و شخصیت آن حضرت پرداختند. ایشان با اشاره به جایگاه امام محمد باقر (علیه السلام) واین که ایشان در زمان خود از شخصیت‌های مؤثر و تأثیر گزار بودند، گفت: در دوران امام محمد باقر (علیه السلام) دستگاه خلافتی ایشان را تهدیدی جدی برای دستگاه خلافت می‌دانستند.
حجت الاسلام نصاری عرض کردند که در زمان امام محمد باقر (علیه السلام) پنج خلیفه اموی حضور داشتند. از جمله عمر بن عبدالعزیز که در دوراه خود سب و لعن امام علی (علیه السلام) را برداشتند که در آن زمان سب و لعن امیرمؤمنان یکی از کار‌های رایج مسلمانان بود و از دیگر کار‌های این خلیفه اموی برگرداندن فدک به اهل بیت (علیهم السلام) بود. یکی دیگر از خلفای اموی زمان امام محمد باقر (علیه السلام) هشام بن عبدالملک بود که قاتل امام محمد باقر (علیه السلام) بود.
حجت الاسلام نصاری در ادامه به ایجاد وسیع فضایل و شخصیت امام محمد باقر (علیه السلام) پرداختند و افزودند: امام محمد باقر (علیه السلام) به دلیل عالم و شکافنده علم بودن به لقب (باقر) معروف شدند. به طوری خیلی از علمای اهل تسنن از شاگردان آن حضرت بودند.
درپایان مداحان اهل بیت (علیهم السلام) به مدح و ثنای آن حضرت پرداختند.

انتهای خبر/
ارسال نظرات