خبرهای داغ:
دکترفاضل: از روز گذشته تزریق واکسن کرونا در تعدادی از مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها و روستاها نیز آغاز شده است و به تدریج تعداد این مراکز افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۵۸۶۴۱
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

با نوبت الکترونیک به مراکز واکسیناسیون مراجعه شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ دکتر عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: دو سه هفته از روند صعودی کرونا در استان می‌گذرد و در حال حاضر وضعیت در شهرستان‌های مینودشت، آزادشهر، کلاله، گرگان، رامیان و بندرگز نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ۶ شهرستان توجه بیشتری شود، افزود: فرمانداران با همراهی روسای شبکه‌های بهداشت نظارت‌ها را در این شهرستان‌ها افزایش دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: الان نسبت به اسفندماه سال ۹۸ که بیماری تازه شیوع پیدا کرده بود، هم پزشکان مهارت‌های بیشتری به دست آورده‌اند و هم روش‌های درمانی کارآمدتری به کار گرفته می‌شود، به همین خاطر کنترل بیماری وضعیت بهتری دارد و اگر این چنین نبود امروز تعداد بیماران بستری ما همانند اسفندماه ۹۸ بود.

فاضل بیان کرد: در حال حاضر بیماران بعد از یکی دو روز بستری، اگر شرایط تنفسی بهتری داشته باشند مرخص می‌شوند و ادامه درمان آنها با تجویز داروهایی مانند رمسویر و داروهای ضدویروس دیگر، در کلینیک‌های سرپایی بیمارستان‌ها دنبال می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تمامی افراد بالای ۶۰ سال در استان می‌توانند با مراجعه با سامانه salamat.gov.ir نسبت به دریافت نوبت تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: بعد از ثبت‌نام، پیامک زمان و مکان مراجعه افراد برای تزریق واکسن به آنها اعلام می‌شود. از مردم درخواست داریم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، بعد از نوبت‌گیری الکترونیک از طریق سامانه، به مراکز تجمعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

فاضل در خصوص علت ارسال نشدن پیامک به برخی از افراد با گذشت چند روز ثبت‌نام در سامانه، گفت: این سامانه کشوری است و گاهی اوقات برای وصل شدن به لینک کشوری با تداخلاتی مواجه می‌شویم. در تلاش برای حل مشکل ارسال نشدن پیامک به برخی از ثبت‌نام کنندگان هستیم. کسانی که چند روز از ثبت‌نام آنها می‌گذرد و پیامکی دریافت نکردند، بدون نوبت الکترونیک به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه ۶۸ هزار واکسن وارد استان شده است، تصریح کرد: در هر شهرستان که بتواند در دو روز آینده واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال را پوشش دهد، بلافاصله به سراغ گروه‌های سنی بالای ۵۰ سال می‌رویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: از روز گذشته تزریق واکسن کرونا در تعدادی از مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها و روستاها نیز آغاز شده است و به تدریج تعداد این مراکز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها