رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان خبر داد

افزایش واکسیناسیون کرونا در زنجان روزانه به ۱۵ هزار دوز

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ظرفیت استان در تزریق بیش از ۱۵ هزار دوز واکسن کرونا در روز گفت: در زمان حاضر تعداد دوزهای تزریقی با میزان واکسن‌هایی که در اختیار استان قرار داده شده تنظیم شده است.
کد خبر: ۹۳۵۸۶۶۸
|
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛دکتر پرویز قزلباش شامگاه یکشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان در خصوص وضعیت کنونی واکسیناسیون کرونا بر گروه‌های هدف افزود: با توجه به افزایش تعداد واکسن‌ها طی روز شنبه در سطح استان هفت هزارو ۵۰۰ دوز به گروه‌های سنی هدف در استان تزرق شده است که این رقم طی چند روز آینده به بالای ۱۰هزار دوز نیز خواهد رسید.

 

افزایش واکسیناسیون کرونا در زنجان روزانه به ۱۵ هزار دوز

 

وی با اشاره به مشارکت گروه سنی بالای ۶۰ سال در واکسیناسیون کرونا در استان نیز اظهار داشت: از زمان آغاز واکسیناسیون تا روز گذشته، ۳۶ هزار نفر از این گروه سنی واکسن دریافت کردند که امیدواریم این روند همچنان افزایشی باشد.

 

قزلباش با تاکید بر ثبت‌نام گروه سنی بالای ۶۰سال در سامانه‌ واکسیناسیون کرونا، اظهار داشت: پس از ثبت‌نام، در فاصله‌ زمانی کوتاهی از افراد، جهت تزریق واکسن، دعوت می‌شود اما در عین حال  تلاش می شود حتی افرادی را که در سامانه ثبت نام نکرده‌اند نیز به شکل‌های مختلف تحت پوشش تزریق واکسن قرار دهیم.

 

وی  یادآوری کرد: طبق اعلام ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا هفته گذشته ۱۱میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است که بخش عمده‌ای از آن توزیع شده و مابقی نیز در حال توزیع است.

 

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در هفته جاری نیز تعداد قابل توجهی واکسن کرونا به کشور وارد خواهد شد که در صورت ادامه‌ این روال، سرعت واکسیناسیون افزایش خواهد یافت.

 

وی اضافه کرد: تا کنون بیش از ۸۰ درصد گروه سنی بالای ۸۰سال، حدود ۸۰درصد گروه سنی بالای ۷۵سال و حدود ۷۵درصد گروه سنی ۷۰ تا ۷۵سال در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که مابقی این گروه‌های سنی به رغم  پیگیری ها هنوز جهت دریافت واکسن مراجعه نکرده اند و انتظار می‌رود رسانه‌ها در جهت تشویق این افراد برای واکسیناسیون، یاری کنند.

 

قزلباش با اشاره به برخی تلقی‌ها و باورهای غلط درخصوص واکسیناسیون کرونا گفت: ترویج این باورها، شور و شوق افراد جامعه برای واکسیناسیون را کاهش می‌دهد و در این میان رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در مبارزه با اطلاع‌رسانی‌های نادرست داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی واکسن آسترازنکا وارد کشور خواهد شد، افزود: در خصوص تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکا به افرادی که دوز اول این واکسن را دریافت کرده‌اند، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و به محض ورود این واکسن، اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

 

قزلباش با بیان اینکه بخشی از واکسن‌های وارد شده به استان در هفته گذشته، از نوع واکسن برکت بوده است، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر واکسن‌های سینوفارم و برکت در مراکز تجمیعی تزریق واکسن وجود دارد و مراجعه کنندگان می توانند به انتخاب خود، هرکدام از این ۲ نوع واکسن را انتخاب کنند.

ارسال نظرات