خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین؛
حبیبی گفت: ممنوعیت تردد از امروز ظهر در سطح استان اجرایی می شود و ورود خودروهای غیربومی به استان و خروج خودروهای بومی به خارج استان نیز ممنوع است.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۰۲
|
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، منوچهر حبیبی در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد بیان کرد: شرایط کرونای کشور و استان بحرانی است و همه پشت چراغ قرمز کرونا قرار گرفته ایم و علاج آن این است مراعات کنیم.

وی گفت: تخت های بیمارستانی در حال اشباع است و از عدد ۴۰۰ نفر بیمار بستری در استان عبور کردیم و ظرف روزهای آینده پلن های بیمارستانی اشباع می شود. شتاب این نوع ویروس بسیار بالاست و اگر مراعات نکنیم رهایی از سونامی پیک پنجم بسیار سخت خواهد بود لذا همه باهم در هر سطح و قشری باید همه جانبه مراعات کنیم و باید بدانیم تعطیلی ها برای مهار کروناست و برای مسافرت های خانوادگی نیست.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین اظهار کرد: توان مسوولان و ظرفیت کاری و درمانی ما محدود است اما ظرفیت رعایت از سوی مردم بالاست و لذا اگر همکاری کنند این موضوع زودتر به پایان می رسد. خطر جدی است لذا از مردم می خواهیم که مسافرت ها و میهمانی های خانوادگی را لغو کنند تا شرایط بهتری بر استان حاکم شود.

حبیبی عنوان کرد: بحث ممنوعیت تردد از امروز ظهر در سطح استان اجرایی می شود و ورود خودروهای غیربومی به استان و خروج خودروهای بومی به خارج استان نیز ممنوع است و محورهای ورودی و خروجی استان باید با حضور پلیس راه با جدیت رصد شود و مسوولیت ترددها با نیروی انتظامی است.

وی افزود: فرمانداران حق صدور هیچ مجوزی را ندارند و اگر هم مجوزی صادر شد نیروی انتظامی هیچ اعتنایی به آن نداشته باشد البته تردد پلاک ۷۹ و ۸۹ در داخل استان بلامانع است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در ادامه تصریح کرد:مراکز واکسیناسیون ۲ و ۳ تجمیعی به جهت اینکه تعداد واکسن ها در حال افزایش است و بنا بود روز دوشنبه راه اندازی شود، باید تا روز پنجشنبه فعال شود و هم سپاه هم هلال احمر و هم ارتش باید پای کار باشند.

حبیبی اضافه کرد: در بحث بازار به جز مشاغل گروه یک که دارای ۲۹ ردیف می باشند، مشاغل گروه ۲، ۳، و ۴ طی سه روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، تعطیل می باشند چرا که حتی اگر بتوانیم یک روز کرونای دلتا را پشت خاکریز نگهداریم قطعا تاثیر زیادی بر توان و ظرفیت استان خواهد داشت. در خصوص فعالیت هفته آینده نیز تصمیم گیری خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین تصریح کرد: چون تزریق واکسن به سنین بالا تاثیر خود را بر کاهش مرگ و میرها داشته با همکاری سپاه و ارتش و هلال، این روند باید افزایش یابد. قزوین، تاکستان و البرز شرایط بسیار نگران کننده ای دارند. البته تاکستان رو به بهبود است و این شرایط در قزوین و البرز همچنان حاکم است لذا فرمانداران از همین امروز برنامه ریزی برای کنترل و محدودیت ها داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث رستوران ها که فضای مهمی برای ایجاد آلودگی کرونایی دارد، فقط به صورت بیرون بر فعالیت نمایند. درست است که هفده ماه بازار با این موضوع دست و پنجه نرم می کند اما چاره ای جز کنترل و محدودیت ها نداریم.

حبیبی یادآور شد: پاساژها و مکان های سرپوشیده، با ورود اداره کل ورزش و جوانان باید کنترل شود تا این چند روز فعالیتی نداشته باشند. مراسمات مذهبی نیز در فضای باز به صورت محدود و با رعایت کامل فاصله گذاری و دستورالعمل ها مناسبات برگزار شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها