نماینده مجلس در گفتگو با "بسیج":

رای اعتماد مجلس به وزرای دولت سیزدهم، هوشمندانه خواهدبود/ معیارهای شاخص مدنظراست،نه اصالت اسامی

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی می گوید: توقع نماینده ها از آیت الله‌ رئیسی، تشکیل یک دولت جهادی ، انقلابی و متخصص است و قاعدتاً اگر چنین باشد، واکنش خانه ملت مثبت خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۵۹۰۹۶
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج: با نزدیک شدن به تشکیل کابینه دولت سیزدهم و معرفی وزاری پیشنهادی رئیس جمهور منتخب، حدس و گمانه زنی‌های سیاسی زیادی، درباره قبول و یا رد وزاری پیشنهادی از سوی بهارستان نشین‌ها مطرح شده است، بهارستانی‌هایی که این روز‌ها به دلیل عدم دیدار آیت الله رئیسی و مشورت نکردن با آنها، نگرانی‌هایی را در میانشان به وجود آورده است و معتقدند، کابینه با فشار لابی‌های سیاسی تکمیل شده و تحمیلی می‌باشد.

در هفته‌های اخیر، آیت الله رئیسی با رد تقاضای دیدار نمایندگان، آن را یک "سهم‌خواهی آشکار" تلقی کرده و گفته بود، تا پایان تشکیل دولت با آن‌ها دیداری نخواهد داشت  چرا که می‌داند منظور آن‌ها چیست.
 
در این‌میان "محمد حسن آصفری"، نماینده مردم اراک، در گفتگو با خبرگزاری مهر، با رد ادعای رئیس دولت سیزدهم و تاکید بر اینکه مجلس با هر گونه سهم‌خواهی مخالف است و تنها هدف نمایندگان، دولت قوی و انقلابی می باشد پاسخ داد، که چشم بسته رأی اعتماد به گزینه‌های تحمیلی نخواهند داد و رئیس جمهور منتخب باید بدون فشار لابی‌های سیاسی و با دست باز، افراد توانمند را انتخاب کند.

اکنون پس اظهارات حسن آصفری، به نظر می‌رسد دیگر نمایندگان خانه ملت رویکرد مشابهی را در قبال کابینه دولت آینده در پیش گرفته باشند، چرا که "رئیس کمیسیون اصل نود" هم عقیده دارد، رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی هوشمندانه و محتاطانه خواهد بود و معیار‌های شاخص را مد نظر قرار خواهند داد و  اصالت اسامی معنی ندارد.

حسن شجاعی علی آبادی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه  که به تازگی نیز (دوشنبه28تیر) با 135 رای موافق، بعنوان رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی انتخاب شد، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی "بسیج" درباره این موضوع تصریح کرد: اگر بخواهیم از نگاه گفتمان انقلاب اسلامی به دولت سیزدهم نگاه کنیم، اسامی اصالت ندارند و اینکه آقای الف و یا ب بخواهد مسئولیت بپذیرد یا نه.  نمایندگان مجلس انقلابی، بیانات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب خود قرار خواهند داد و انتخاب وزرای دولت را معیار‌های شاخص تعیین می‌کنند و نه چیز دیگر.

علی آبادی در ادامه، این معیار‌ها را در روحیه جهادی و انقلابی، نیروی متخصص و کار آمد و پایبند به تعهدات خود برشمرد و اضافه کرد: قاعدتاً اگر چنین باشد، واکنش خانه ملت مثبت خواهد بود و در غیر این صورت نمایندگان قانونی عمل خواهند کرد، که امیدوارم هر آنچه مطلوب است رقم بخورد.

بهرحال با این فراز و نشیب‌ها بعضی از کارشناسان مسائل سیاسی ازجمله " صادق کوشکی"، چهره مطرح اصولگرا بر این باور است، که مجلس نذر نکرده تا وزرای انتخابی را تایید کند و یقیناً فکر‌ها در طیف اصولگرایان متفاوت خواهد بود، برخی دیگر از سیاستمداران نیز نظریه ای، چون مجلس انقلابی و دولت انقلابی را پیش بینی کرده اند و بر این باورند، اکثر افراد تعیین شده از سوی رئیس جمهور رای اعتماد خواهند گرفت.
 
سامان ازکات

انتهای پیام//
ارسال نظرات
آخرین اخبار