خبرهای داغ:
نهاوند-رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند با هشدار به واحدهای آلاینده گفت: در پایش‌های شبانه‌روزی اخطاریه برای واحدهای آلاینده و متخلف صادر و به آنها ابلاغ می‌شود و در شرایط اضطرار به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۵۹۳۴۳
|
۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱

هشدار به صنایع آلاینده و آلودگی‌های زیست محیطی در شهرستان نهاوندمهرداد سلگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به افزایش گشت و پایش‌های شبانه روزی صنایع، معادن، واحدهای صنفی و شهرک‌های صنعتی شهرستان در تمام مواقع گفت: گشت و کنترل شبانه روزی  اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند با توجه به مشاهده میزان آلاینده‌ها بر اساس برنامه‌ریزی جامع و هدفمند انجام می‌شود و هدف اصلی اجرا و ادامه این طرح، بررسی و رصد کیفی زیست محیطی صنایع و معادن شهرستان، برخورد با واحدهای متخلف، شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی زیست محیطی است.

وی با هشدار به واحدهای آلاینده گفت: در پایش‌های  شبانه روزی اخطاریه برای واحدهای آلاینده و متخلف صادر و به آن‌ها ابلاغ می‌شود و در شرایط اضطرار واحدهای آلاینده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: ما اعتقاد داریم صنایع با توجه به وجود مشکلات تولید و تحریم‌ها محدودیت و مشکلات خاصی دارند، ولی توجه به شاخص‌های زیست محیطی جهت حفظ سلامت مردم به خصوص در این ایام خشک سالی ضرورت به مراتب بیشتری دارد، چراکه جبران خسارات وارده به سلامت مردم و محیط زیست غیر ممکن و دور از ذهن است و سلامت مردم خط قرمز ما است.

وی با تاکید بر ضرورت بیش از پیش توجه به اجرای قانون محیط زیست و هوای پاک اظهار داشت: همه ما در مقابل قانون تکلیف داریم و برای رسیدن به وضعیت مناسب در زیست محیطی و هوای شهرستان به خصوص با نگاه به شرایط کنونی، همه دستگاه‌های مشمول این قانون باید نگاهی جدید به وظایف خود داشته باشند و عملکردها باید بیشتر و بهتر از گذشته باشد.

سلگی با اشاره به وضعیت خشکسالی و آلودگی‌های زیست محیطی افزود: محیط زیست با نگاه به سلامت مردم و شهروندان و حفاظت از محیط زیست برنامه‌های خود را در چارچوب قانون پیگیری کرده و در این مسیر با هرگونه تخلف که فشار آن بر روی سلامت مردم باشد بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

وی همچنین خطاب به مسئولان و مدیران واحدهای صنعتی، خدماتی، تولیدو معدنی شهرستان گفت: بهتر است واحدهای آلاینده و واحدهایی که دارای بار آلایندگی هستند قبل از ورود محیط زیست به وضعیت خود رسیدگی کنند چراکه به صورت قطعی برخورد محیط زیست با این موضوع قهری و ضابطه مند خواهد بود و روابط و بهانه های واهی و سرپیچی از قانون به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: پایش‌های روزانه و شبانه محیط زیست، بی وقفه و در ساعات مختلف و محورها و مسیرهای متعدد شهرستان تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه خواهد داشت و گزارش آن از طریق رسانه ها بطور مستمر اعلام خواهد شد.

وی از همکاری خبرنگاران و رسانه‌های ارتباط جمعی در انتشار گزارش‌ها و همراهی با محیط زیست در پایش های مختلف وروشنگری در این خصوص قدردانی کرد و با اشاره به اهمیت همراهی و همکاری از سوی شهروندان در اجرای هر چه بهتر حفاظت از محیط زیست شهرستان گفت: با توجه به وجود صنایع موجود در شهرستان از مردم درخواست می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه آلایندگی صنایع، معادن، واحدهای صنفی به خصوص در ساعات شب و همچنین شرایط اضطرار آلودگی هوا، موضوع رابه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند اعلام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات