خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول بسیج سازندگی استان فارس از برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه "احسان علوی" در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۹۳۸۲
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی استان فارس اسماعیل قزل‌سفلی از آغاز سومین مرحله از رزمایش کمک‌های مومنانه خبر داد و اظهار داشت: سومین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در سال 1400 به مناسبت دهه امامت و ولایت از 29 تیر تا عید قربان تا 7 مرداد یعنی پایان عید غدیر با عنوان رزمایش احسان علوی در استان فارس آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: عمده هدف اجرای این رزمایش در طول دهه امامت و ولایت این است که مجددا خدمت‌رسانی به محرومین، مستضعفین، نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا را به اوج برسانیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به آموزه‌های دینی مبنی بر کمک ثروتمندان به نیازمندان در این دهه و سفارش به اطعام محرومین در ایام غدیر، بیان کرد: از این فرصت در جهت کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا، نیازمندان و محرومین با بسترسازی حضور خیرین، آحاد مردم و گروه‌های مختلف، نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرایی در قالب قرارگاه مواسات و همدلی رزمایش احسان علوی با نقش‌آفرینی آحاد مردم در پهنه استان فارس بهره گرفته می‌شود.

قزل سفلی با بیان اینکه این رزمایش، بخش‌های مختلف و متنوع دارد، بیان کرد: در این مرحله به ویژه به خاطر دهه امامت و ولایت تمرکز ویژه‌ای برای اطعام علوی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: نذر رهایی به عنوان پنجمین مرحله آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد، نذر خون، ازدواج آسان برای زوج‌های جوان در آستانه ازدواج به دلایل مختلف ازدواج آنها به تاخیر افتاده با کمک خیرین و نیکوکاران جهیزیه‌هایی آماده شده که در طول این دهه دنبال خواهد شد از جمله بخش‌های این مرحله از رزمایش نهضت کمک‌های مومنانه است.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی فارس ادامه داد: توزیع لوازم التحریر و تمرکز بر بازماندگان و یا جاماندگان از تحصیل سال گذشته که در واقع یک حرکت جهادی با همکاری اقشار مرتبط و با محوریت بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کلید خواهد خورد تا بتوانیم کسانی که نتوانستند به دلایل شرایط کرونایی و نداشتن وسایل کمک آموزشی در مدارس ابتدایی به ویژه کلاس‌های اول و دوم آموزش ببینند، به تحصیل برگردند.

قربانی گوسفند به صورت ذبح گسترده با کمک خیرین از دیگر برنامه‌هایی است که قزل سفلی به آن اشاره کرد و گفت: بسته‌های پروتئینی و کارت‌های هدیه، بسته‌های بهداشتی، ترمیم و بازسازی و تکمیل منازل محرومین و نیازمندی‌های که محرومین در حوزه ابنیه دارند از جمله دیگر اقدامات در این مرحله از رزمایش است.

وی اظهار کرد: در زمینه توسعه آبرسانی در نقاطی از استان که دچار تنش آبی هستند اتفاقات خوبی با کمک خیرین دستگاه‌های مرتبط رقم خورده است.

قزل سفلی اضافه کرد: اشتغالزایی، کمک به تقویت اشتغال نیازمندان و محرومین به ویژه افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از اولویت‌ها است که با همکاری، هم‌افزایی و اقدام قرارگاهی دستگاه‌های مرتبط و پرچمداری و محوریت بسیج در دستور کار این مرحله از رزمایش است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: این رزمایش به صورت پایگاه محور و محله محور طبق پروتکل‌های بهداشتی به صورت گسترده در کل استان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌سازی و بسترسازی انجام شده آحاد مردم می‌توانند در اجرای یک رزمایش گسترده، فراگیر و اثربخش کمک کنند.

قزل سفلی بیان کرد: در این مرحله از رزمایش دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حمایتی، خیرین عزیز، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های بسیج، هیئات مذهبی، موکب‌های غدیر و مجموعه‌هایی که در حوزه غدیر مثل بنیاد غدیر، آحاد مردم، اقشار مختلف اصناف و بازاریان، اساتید، پزشکان، دانش‌آموزان، معلمان، حقوقدانان، مهندسان، کشاورزان و کارگران نقش‌آفرینی خواهند کرد.

دبیر قرارگاه مواسات و همدلی استان فارس در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از یک میلیون پرس غذای علوی، نزدیک به 30 هزار بسته معیشتی و آزاد‌‌سازی عدد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیر عمد در این مرحله اجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها