خبرهای داغ:
فرمانده سپاه مهاباد به مناسبت عید سعید قربان پیام تبریک صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۵۹۴۱۶
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهاباد، فرمانده سپاه مهاباد به مناسبت عید سعید قربان پیام تبریک صادر کرد.
متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَفَدَیْنَهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ / صافات (۱۰۷)
ما ذبح عظیمی را فدای او کردیم.

ماه ذی الحجه از ماه‌های مقدس مسلمانان است و همواره مسلمانان اهتمام ویژه‌ای برای عبادت در این ماه به خصوص در دهه‌ی اول دارند و دهمین روز این ماه گرانبها یعنی"عید سعید قربان" پرشکوه‌ترین جلوه ایثار و زیباترین شکل بندگی در برابر عظمت قدرت و خواست خداوند متعال است.

عید قربان یادگار حضرت ابراهیم خلیل(ص) در نمایش بندگی و عید رهایى از تعلقات غیرالهی است. این عید تجلی عشق بنده به خداست؛ عید رهایی از هرگونه تعلقات و پیرایه‌های دنیوی و در یک کلام "رهایی از آنچه غیر خدایی است".

این فلسفه الهی را میتوان به خوبی در مناسک حج یافت آنجا که انسان در عرفات به شناخت می‌رسد و در مشعر به شعور الهی و در منا، رهایی از تعلقات دنیوی و رسیدن به عشق و قرب الهی را آرزو می‌کند و از شیطان برائت می‌جوید.

بر ماست تا در آستانه این عید گرانبها که یادآور خاطره ماندگار بندگی حضرت ابراهیم (ع) در برابر عظمت پروردگار متعال است، یاد و خاطره رخداد منا و شهادت حجاج بیت الله الحرام را نیز گرامی بداریم و این عید را فرصت گرانبهایی بدانیم تا بار دیگر دل به حب حضرت رسول(ص) و خاندان گرامی اش بسپاریم و بیش از پیش به درگاه خداوند سبحان تقرب جوییم.

با امید به اینکه تحت عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) هم صدا با منادیان حق در عید سعید قربان خشوع و بندگی را نصب العین خود سازیم و در راستای سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام برداریم.

فرارسیدن این عید عظیم و فرخنده را به همه مسلمانان و شیعیان تبریک و تهنیت گفته و از درگاه حضرت احدیّت سلامتی، خرسندی و شادکامی را برای ملت شریف ایران، استان و بخصوص مردم شهید پرور و فهیم شهرستان مهاباد آرزومندم.

سرهنگ پاسدار جلیل نقشی قره باغ

فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه مهاباد
انتهای پیام

ارسال نظرات