ویژگی وزرای در طراز انقلاب از نماز جمعه بازگو شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه ائمه جمعه در تریبون نماز جمعه باید ویژگی‌ وزرا در طراز انقلاب را معرفی کنند، گفت: مردم انتظار دارند که وزرای دولت آیت‌الله رئیسی در طراز جمهوری اسلام باشند.
کد خبر: ۹۳۵۹۵۸۹
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین، ولی عادلی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دفتر سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه با تبریک سالروز اولین اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در نماز جمعه باید ادبیات مقاومت، استقامت و شناسایی مشکلات جامعه باید در نماز جمعه به‌خوبی بیان شود، زیرا مردم از ائمه جمعه انتظار دارند مشکلات موجود را از تریبون بیان کنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نقش امامین انقلاب و شهدای محراب در نماز جمعه گفت: به‌منظور اقامه نماز جمعه در سه سطح استانی، کشوری و شهرستانی برنامه‌های مختلف را دیده و از تریبون نماز جمعه همواره به بازگو کردن مشکلات جامعه و امتداد جایگاه رهبری امامین انقلاب و خون شهدای محراب محور وحدت قرار می‌گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان نماز جمعه را بستری مهم در راستای تعامل و همکاری میان ملت و دولت دانست و افزود: همواره یکی از اهداف در برگزاری نماز جمعه تشریح دستاورد‌های انقلاب اسلامی از تریبون نماز جمعه است، زیرا استکبار در تلاش برای کم جلوه دادن پیشرفت‌های کشور در طول ۴۳ سال گذشته است.

عادلی با اشاره به نقش مؤثر ائمه جمعه در شناسایی و مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بیان کرد: نماز جمعه و خطبه‌های آن فرصت مهم فرهنگی در کشور است چراکه خطبای جمعه با طرح مسائل فرهنگی توجه مردم و مسؤولان را به آن جلب می‌کنند.

وی یکی از معضلات جامعه در این برهه حساس از جامعه را وجود برخی از اختلافات سیاسی دانست و تصریح کرد: از تریبون نماز جمعه در کنار دعوت مردم به وحدت و همدلی به نظارت بر عملکرد مسؤولان استانی و شهرستانی، پشتیبانی از قانون و همچنین حمایت نیز باید صورت بگیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با تأکید بر استفاده از نقش جوانان در نماز جمعه تصریح کرد: مسئله کمرنگ شدن جوانان در نماز جمعه یک آسیب جدی است به این منظور اتحادیه انجمن دانش‌آموزی رو عضو ائمه ستاد نماز جمعه کرده‌ایم تا از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

عادلی با تأکید بر نقش مؤثر رسانه به بیان مشکلات جامعه از تریبون نماز جمعه بیان کرد: افراد اهل فکر و برنامه باید به برگزاری و خطبه‌های نماز جمعه کمک کنند و اصحاب رسانه بهترین افراد برای تحقق این امر هستند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در تریبون نماز جمعه باید ویژگی‌های وزرا در طراز انقلاب اسلامی را معرفی کنند، افزود: مردم انتظار دارند که وزرای دولت آیت‌الله رئیسی در طراز جمهوری اسلامی بوده و باید این ویژگی‌ها از تریبون نماز جمعه بازگو شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات