رصد اقدامات ائمه جمعه توسط شورای سیاستگذاری

به گفته مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه فعالیت‌ها و اقداماتی که ائمه‌جمعه در نهاد مقدس نماز جمعه انجام می‌شود توسط شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه به واسطه سامانه‌ای برای این مهم طراحی شده رصد و ارزشیابی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۵۳۴۳
|
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولی عادلی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان با محوریت مراسم تکریم امام‌جمعه در محل دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: رسول اکرم نسبت به مؤمنانی که ایمان عمومی دارند رحیم و نسبت به مؤمنانی که ایمان قوی دارند غفور است. 

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان گیلان نهاد نماز جمعه را مردمی دانست و گفت: فعالیت‌ها و اقداماتی که ائمه‌جمعه در نهاد مقدس نماز جمعه انجام می‌شود توسط شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه به واسطه سامانه‌ای که برای این مهم طراحی شده رصد و ارزشیابی می‌شود. 

وی اعتلای جایگاه خانواده و مسجد، اقتصاد مقاومتی، قدم برداشتن و حرکت کردن در راستای بیانیه گام دوم انقلاب را ازجمله موضوعات محوری شناسایی‌شده دانست و افزود: امامان جمعه در خطبه‌های عبادی سیاسی باید درخصوص موضوعات فوق شفاف‌سازی کنند.

عادلی با بیان اینکه شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه در بحث جابه‌جایی امامان جمعه کاملاً مستقل عمل‌کرده و فرایند انتخاب و انتصاب ائمه‌جمعه سه ماه طول می‌کشد، گفت: جابه‌جایی حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا از امامت جمعه شهر آستارا به درخواست خود ایشان در سه مرحله صورت گرفته است. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا نیز در مراسم تکریم امام‌جمعه این شهر برگزاری شکوه‌مند نماز جمعه را از دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: ملاک ارزشیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارتقای پست سازمان کارمندان دولت حضور آن‌ها در نماز جمعه است. 

یاسر هم‌دمی با بیان اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا در طول این ۹ سال با دستگاه قضا، و شورای تأمین شهرستان آستارا تعامل خوبی داشتند، گفت: نگاه امام‌جمعه آستارا نسبت به دستگاه قضا یک نگاه ویژه بوده و تمام بضاعت خود برای خدمت‌رسانی به مردم به کار گرفته بودند. 

همیشه خود را از جنس مردم دانسته‌ام

امام‌جمعه سابق آستارا نیز در جلسه شورای اداری این شهرستان در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: مردم شهرستان آستارا در تمام صحنه‌های انقلاب حضوری باشکوه و تأثیرگذار داشته‌اند و این نشان از انقلابی بودن، زمان‌شناس بودن، بصیرت و فهم بالای مردم این شهرستان دارد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با بیان اینکه در طول این ۱۵ سال از هیچ احدی هراس نداشته و سعی کرده‌ام برای رضای خدا خدمت کنم، افزود: در راه دفاع از حق مردم و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی با کسی تعارف نکرده و همیشه خود را از جنس مردم دانسته‌ام. 

وی خود را عامل وحدت و انسجام در بین علما و مردم دانست و تصریح کرد: در طول خدمت خود تاکنون علیه شخصی قلم نزده و علیه او قدمی برنداشته‌ام و هرگونه ادعا در این زمینه را تکذیب می‌کنم. 

امام‌جمعه سابق آستارا با اشاره به اینکه این جابه‌جایی با رضایت خود بنده صورت‌گرفته و هرگونه حرف و حدیث درخصوص انتقال بنده به شهرستان اسکو را تکذیب می‌کنم، گفت: درب شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه روی افرادی که به دنبال جابه‌جایی امامان جمعه هستند بسته است. 

ه گزارش بسیج، در پایان مراسم فوق، از زحمات قریب به ۱۵ساله «حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا» به عنوان مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) و امام‌جمعه آستارا قدردانی شد و وی به عنوان امام‌جمعه شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی، شهرستان آستارا را ترک کردند. 

لازم ذکر است تا انتخاب امام‌جمعه جدید برای شهر آستارا «حجت‌الاسلام ناصر صالحی» مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) و امام‌جمعه موقت به عنوان خطیب خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه این شهر در هفته‌های آتی انجام وظیفه خواهند کرد. 

انتهای پیام /

ارسال نظرات