خبرهای داغ:
حرم مطهر احمدی و محمدی به مناسبت عید غدیر برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته که از امشب این برنامه‌ها با برگزاری مراسم بزرگداشت دهه امامت و ولایت آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۳۵۹۶۰۷
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، تاکیدی که بر گرامیداشت عید غدیر شده به دلیل اهمیت آن در تکمیل دین است. آن روز که نبی‌مکرم اسلام دستان علی‌بن‌ابیطالب (ع) را بر دست گرفت و اعلام کرد که «امت اسلام! بدانید که امروز دین خدا بر شما کامل شد و علی (ع) مولا، ولی و حاکم بر شماست». از آن زمان سال‌ها و قرن‌ها می‌گذرد، اما عید غدیر برای ما مسلمانان به ویژه شیعیان از جایگاه والایی برخوردار است و همه تلاش می‌کنند که در این روز به‌نوعی ارادت خود را به اهل‌بیت و از همه مهم‌تر به پیامبر و امام علی (ع) نشان دهند. 

حرم مطهر احمدی و محمدی نیز به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته که از امشب این برنامه‌ها با برگزاری مراسم بزرگداشت دهه امامت و ولایت آغاز می‌شود. در برنامه امشب حرم مطهر شاهچراغ(ع) آیت‌الله صدیقی سخنرانی می‌کند. 

قاسم زارع برای مولودی‌خوانی و منقبت‌خوانی امیرمومنان در این شب معرفی شده و برنامه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. 

علاوه بر آن به مناسبت میلاد امام هادی (ع) در روز دوشنبه 4 مردادماه نیز ویژه برنامه‌ای تدارک دیده شده که نخستین آنها یکشنبه شب همراه با نماز مغرب و عشا است. آیت‌الله ملک حسینی سخنرانی این مراسم را بر عهده دارد و میثم مفتاحی نیز به مولودی‌خوانی می‌پردازد. 

در ادامه این ویژه برنامه روز دوشنبه که روز میلاد است، برنامه جشنی همراه با نماز ظهر و عصر در شبستان حرم مطهر برگزار می‌شود. در این مراسم حاج کاظم محمدی به قرائت زیارت جامعه کبیره می‌پردازد و مهدی کریم‌پور نیز مولودی‌خوانی می‌کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها