سردار مفخمی شهرستانی از اجراي طرح ويژه پليس راهنمایی و رانندگی استان در برخورد با رانندگان متخلف خودروهاي مختلف در شهرستان اراک خبر داد
کد خبر: ۹۳۵۹۶۱۰
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار" حسن مفخمی شهرستانی " درحاشيه بازديد از خودروهاي توقيف شده در نتيجه اجراي طرح يك هفته اي پليس در ارتقاء‌ امنيت ترافيكي در شهرستان مركز استان در جمع خبرنگاران بیان داشت: با اعلام گزارش هاي متعددي از نارضايتي شهروندان در خصوص تخلفات مختلف خودروهای سواری و نیز تردد برخی از خودروهای سنگین در محدوده معابر درون شهري در شهر اراك به پليس، برنامه ريزي كارشناسي در رفع اين معضل در قالب اجراي يك طرح عملياتي در دستور كار پليس قرار گرفت. اعلام مي شود.

این مقام انتظامی یادآور شد: به همین منظور برای ایجاد امنيت، طرح یک هفته ای" برخورد با خودروهای متخلف" در سطح شهرستان اراک و با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود، از سوی پلیس راهور استان به مرحله اجرا گذاشته شد.

وي با اشاره به اعمال قانون 16 هزار و 146 دستگاه از وسایل نقلیه متخلف در 18 محله از شهرستان اراک در مدت زمان اجراي این طرح یک هفته ای خاطر نشان کرد: در این طرح، 816 دستگاه موتور سیکلت، و 316 دستگاه از انواع وسایل نقلیه سنگین متخلف اعمال قانون شدند و 15 دستگاه از وسایل نقلیه سنگین براساس بند الف ماده 10 قانون رسيدگي به تخلفات، و دارابودن عيب و نقص فني موثر و حادثه ساز، فک پلاک شدند تا پس از اعزام این خودروها به تعميرگاه و رفع عيب آنها، بار دیگر پلاك اخذ شده به رانندگان بازگشت داده شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطر نشان كرد:‌ در اجراي اين طرح تعداد 103 دستگاه انواع خودرو به دلايلي چون تغيير در اركان و اصالت خودرو، كاهش ارتفاع خودرو، آلودگي صوتي و ايجاد مزاحمت، مخدوش كردن پلاك وسيله نقليه و ... با هماهنگي مرجع قضائي به مدت يك ماه توقيف و رانندگاني نيز كه مرتكب جرم شده بودند با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

سردار مفخمی شهرستانی در پايان از رانندگان خواست تا ضمن رعايت و احترام به حقوق شهروندي ، قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را به خوبي اجرا كنند ، تا علاوه بر نظم و سامان پذیری روز افزون ترافیک در معابر شهري، در پيشگيري از وقوع تصادفات حادثه ساز نیز، سهم عمده ¬اي داشته باشند .

 

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات