خبرهای داغ:
سردار زهرایی گفت: کاهش بارندگی و مشکلات مدیریت آب باعث تنش آبی در خوزستان شده، اما می‌توان با کار و مدیریت جهادی مشکلات کمبود آب را برطرف کرد.
کد خبر: ۹۳۵۹۶۵۱
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
سردار سرتیپ محمد زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: از نخستین روز آغاز بحران آب در خوزستان مطالبه‌گری از مسوولان و پیگیری اقدامات در دستور کار قرار گرفت و منجر به رهاسازی آب از پشت سد‌های استان شد و قرارگاه آبرسانی حضرت عباس برای آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی تشکیل شد.

او بیان داشت: این قرارگاه با توجه به مشکلاتی که در وضعیت آب شهرستان‌هایی شامل هویزه به ویژه در بخش مرکزی و بخش نیسان، دشت آزادگان، شادگان، حمیدیه، رامشیر و... وجود داشت تشکیل شد و این قرارگاه آبرسانی با همکاری فرماندهان نواحی مقاومت، نیرو‌های جهادی بسیج سازندگی و ادارات مرتبط با موضوع تنش آبی در راستای آبرسانی با لوله گذاری، آبرسانی با تانکر و تهیه بسته‌های آب معدنی اقدام می‌کنند.

زهرایی افزود: اولویت آبرسانی بر چند مورد آب شرب، احشام و کشاورزی تقسیم بندی شد براساس قانون تأمین آب شرب انسانی مقدم بر سایر حقابه‌ها است و بر این اساس تأمین آب روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت و در برخی از نقاط که اعزام تانکر مقدور نبود، اقدام به تهیه آب معدنی و توزیع آن بین مردم انجام شد.

رییس بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: علاوه بر تأمین آب شرب، تأمین آب دام نیز در اولویت است و برای جلوگیری از تلف شدن دام روستاییان بر اثر بی آبی اقدام به اعزام تانکر انجام شد تا از تلف شدن سرمایه روستاییان جلوگیری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۸۳ تانکر آبرسانی با حجم بیش از ۱۴ هزار لیتر روزانه به روستا‌های هویزه، دشت آزادگان، رامشیر و... آبرسانی می‌کنند، همچنین بیش از ۱۲۰ هزار لیتر آب معدنی تاکنون تهیه و برای مناطق کم آب و مردم روستا‌های دچار تنش آبی از سوی سپاه، بسیج سازندگی، پایگاه‌های مقاومت، جهادگران، خیرین از سراسر استان راهی این مناطق می‌شوند.

خط لوله‌های آب برای آبرسانی آماده می‌شوند

او گفت: برای آبرسانی به روستا‌های هویزه اجرای ۹ کیلو متر طرح آبرسانی جفیر یک و جفیر ۲ لوله کشیده شده با اعتبار بیش از ۳ میلیارد تومان وارد منطقه خواهد شد تا مشکل مردم حل شود و گروه‌های جهادی با همکاری شرکت آبفا بصورت شبانه روزی ۴۲ الی ۴۶ کیلومتر خط لوله را در جهت آبرسانی به روستا‌های بخش غیزانیه کارگزاری و نصب می‌کنند.

به گفته مسئول بسیج سازندگی کشور در خوزستان ۸۰۰ گروه جهادی سازماندهی شده اند و بر حسب نیاز اقداماتی از جمله توزیع آب شرب با تانکر و آب خام برای احشام در مناطق دچار تنش آبی را انجام می‌دهند.

سردار زهرایی ادامه داد: هم اکنون گروه‌های جهادی در مناطق دچار تنش آبی از جمله در شهرستان‌های هویزه، دشت آزادگان، حمیدیه، رامشیر و آبادان در حال خدمت رسانی هستند و عمده تمرکز نیرو‌های جهادی برای آبرسانی در روستا‌های حوزه‌ی پایین دست کرخه می‌باشد که با مشکلات کم آبی روبرو هستند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در زمینه آبرسانی به دیگر مناطق اولویت دار و محروم استان نیز در حال هماهنگی هستیم تا هرچه سریعتر خطوط انتقال آب پایدار را به این مناطق برسانیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها