به همت سپاه ناحیه ایوان در گرامیداشت یادوخاطره شهدای تنگ کوشک ؛

ازخانواده شهیدان شیخ عباس فلاحی وسیروس دوبرا تجلیل بعمل آمد.

در سالروز گرامیداشت یادوخاطره شهدای تنگ کوشک،باحضورسرهنگ آقایی فرمانده سپاه ناحیه ایوان وجمعی از مسئولان شهرستان ایوان ازخانواده شهیدان شیخ عباس فلاحی وسیروس دوبرا تجلیل بعمل آمد.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۸۶
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، در سالروز گرامیداشت یادوخاطره شهدای تنگ کوشک ودرراستای زنده نگه داشتن وارج نهادن به مقام والای این عزیزان ،باحضورسرهنگ احمد آقایی  فرمانده سپاه ناحیه ایوان ستاررستمی  رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ایوان یاسمی ،رییس اداره ورزش و جوانان وحشمت اله عباسی معاون اداره آموزش وپرورش  ازخانواده شهیدان شیخ عباس فلاحی وسیروس دوبرا تجلیل بعمل آمد.

فرمانده سپاه ناحیه ایوان سرهنگ پاسدار آقایی گفت :حماسه تنگه کوشک، نماد مظلومیت ملت انقلابی ایران، ایلام و ایوان خاصه رزمندگان و مجاهدان پرآوازه ی آنان است، عزیزانی که با دست خالی به جنگ تانک و موشک رفتند، مردانه ایستادند، جنگیدند، خون دادند تا مام وطن اسیر هوس دشمن و مطامع پلید آنها قرار نگیرد.

 وی افزود : زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ضروری است، شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند و آرامش و آسایش امروز ایران اسلامی را مدیون خون پاک آنها هستیم.

سرهنگ پاسدار آقایی با تاکید بر لزوم زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه، تاکید کرد: نسل امروز باید در راستای اهداف شهدا گام بردارند و با زندگینامه آنها آشنا شوند.

وی اضافه کرد: ما هرچه داریم از برکت خون شهداست، ما اگر قدمی در این راستا برداریم وظیفه ست، و با این حرکت انقلاب اسلامی را بیمه کرده‌ایم.

پنجم و ششم مردادماه سال ۶۷ سالروز حماسه سازی غرور آفرینی است، عملیاتی که در آن غیورمردان شجاع مردم ایوان، ارتفاعات تنگه کوشک را از محاصره رژیم بعث عراق آزاد ساختند و افتخار دیگری را در تاریخ دوران دفاع مقدس ثبت کردند.

قرارگاه چهل زرعی و تنگه کوشک به خوبی خاطرات رزمندگان در آن روزهای سخت و دشوار نبرد با دشمن بعثی را به خاطر دارد که چه جوانان غیوری با رشادت و از خود گذشتگی خالق حماسه‌های همیشه جاوید شدند و برگ‌های زرین تاریخ دفاع مقدس را به نام خود ثبت کردند، شهادت خرم رودی، دوبرا و فلاحی‌ها در حماسه سارات و کوشک برای همیشه ماندگار شد و اکنون بنای یادبود و سنگ نوشته این شهیدان یادآور حد نهایی پیشروی دشمن در شمال استان ایلام و ایوان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار