خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان قزوین؛

بهره مندی ۶۰ هیأت شاخص از طرح شمیم حسینی در سال گذشته

حجت الاسلام نوروزی گفت: سال گذشته بالغ بر ۶۰ هیات مذهبی شاخص از این خدمات بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۳۵۹۸۱۱
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

 

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: هیأت های مذهبی شاخص استان همانند سال گذشته در دهه نخست ماه محرم امسال و در قالب" طرح شمیم حسینی "حمایت خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» گفت: طرح «شمیم حسینی» به‌عنوان یکی از طرح های سازمان اوقاف به صورت ملی در سراسر کشور با ۳ سرفصل روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه‌داری موقوفاتی که قید مکان ندارند، برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در اجرای این طرح موقوفات مربوط به اطعام عزاداران و تعزیه بدون قید زمان و مکان مورد توجه قرار می‌گیرد و بر این اساس، نمایشگاه اقلام مورد نیاز برای اطعام در هیأت ها با حضور اصناف محلی و فروشندگان در امامزادگان و بقاع شاخص استان برگزار می‌شود که در این زمینه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، فروشندگان لوازم و تجهیزات عزاداری و خیرین از هیات های مذهبی حمایت می‌کنند.

وی همچنین میزان کمک‌هایی که از هیأت های مذهبی در این طرح صورت می‌گیرد را در قالب "بن خرید اقلام مورد نیاز هیات" از ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریال با توجه به شرایط هیات بیان کرد و گفت: هیأت های مذهبی محصولات خود را در این طرح با "بن های خرید" دریافت می کنند.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: این طرح با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و هدف از این طرح ارائه خدمات مورد نیاز هیات‌های مذهبی شاخص در قالب اجرای نیات واقفین خیراندیش، شامل مواد غذایی جهت پخت نذری، برنج، قند، چای، روغن، ظرف یکبار مصرف و غیره در بقاع شاخص استان می‌باشد.

وی افزود: شهرستان های البرز ، بوئین زهرا، تاکستان و قزوین با توجه به نیات مرتبط مجری این طرح در استان می باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان در پایان تصریح کرد: همه ساله در استان هیات های مذهبی شاخص از محل عواید موقوفات مرتبط با نیات روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام کمک های را استفاده می‌کنند و برای نمونه سال گذشته بالغ بر ۶۰ هیات مذهبی شاخص از این خدمات استفاده نمودند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها