خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی کرونا در استان همدان/ استقبال کم روستاییان از واکسیناسیون

همدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای تیر ماه تا امروز روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی را داشتیم که بیماران بستری در بیمارستان‌های ما از ۳۸۰ نفر به ۶۸۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۳۵۹۸۷۳
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰

روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی کرونا در استان همدان/ استقبال کم روستاییان از واکسیناسیونبه گزارش خبرگزاری بسیج، رشید حیدری مقدم در نشست خبری ستاد کرونا با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیرخم، اظهار داشت: اصحاب رسانه در یک سال و نیم گذشته کمک کردند و حداکثر همراهی را با ما داشتند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ مورد در بیمارستان بستری شدند، افزود: ۳۶۴ مورد بیمار سرپایی و ۳ مورد فوتی داشتیم که در مجموع از ابتدای کرونا تاکنون ۲ هزار و ۳۲۰ فوتی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای تیر ماه تا امروز روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی را داشتیم که بیماران بستری در بیمارستان‌های ما از ۳۸۰ نفر به ۶۸۰ نفر رسیده که روند روبه رشدی داشته است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۰ بیمار با علائم تنفسی و کرونا در مراکز درمانی اورژانس و بیمارستان‌ها ویزیت کردیم که از این تعداد ۱۱۰ نفر بستری شدند.

حیدری مقدم بیان کرد: شاخص سرایت‌پذیری ما به ۱.۳۲ رسیده که روند رو به رشدی دارد و به ازای فرد مبتلا تعداد زیادی در معرض ابتلا به این بیماری قرار گرفتند.

وی در خصوص علل طغیان این ویروس طی دو هفته گذشته اظهار کرد: از جمله علل طغیان طی دو هفته گذشته شرکت در اجتماعات ۳۸ درصد موارد بستری و سرپایی ما را تشکیل داده است و ۶۱ درصد تماس درون خانوادگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یکی از دغدغه‌های ما واکسن است و تعداد واکسن‌هایی که داریم قابل قبول است و در حدی است که بتوانیم گروه هدف خود را واکسینه کنیم.

وی عنوان کرد: ۸۵ درصد از فوتی‌ها در استان‌ همدان بالای ۷۰ سال سن دارند و اگر ما ۶۰ سال به بالا را واکسینه کنیم نزدیک ۹۵ درصد از مرگ‌ها را کاهش می‌دهیم.

حیدری مقدم‌ با بیان اینکه جمعیت روستایی ما تمایل به واکسن زدن ندارند، ابراز داشت: تاکنون در استان ۲۰۸ هزار دز واکسن تزریق شده است، جمعیت نزدیک به ۷۰ سال ۷۲ درصد واکسینه شدند و بین ۶۰ تا ۷۰ سال عدد بسیار پایینی است که باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مهمترین دغدغه ما در حال حاضر عادی‌انگاری مردم در فضای عمومی است که به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اعتقاد ندارند و در حال حاضر باید مردم را نسبت به واکسیناسیون ترغیب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات