امام جمعه شهرستان سلطانيه:

مهمترين پيام غدير ايجاد سبک زندگی ولایی در زندگی فردی و اجتماعی است

زنجان-امام جمعه شهرستان سلطانيه گفت:مهمترين پيام غدير ايجاد سبک زندگی ولایی در زندگی فردی و اجتماعی است.
کد خبر: ۹۳۵۹۹۰۵
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاري بسيج زنجان؛جلسه فعالان فرهنگی با محوریت عید غدیر خم به ریاست حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه برگزار شد.

 

مهمترين پيام غدير ايجاد سبک زندگی ولایی در زندگی فردی و اجتماعی است

 

حجت الاسلام حسینی در این جلسه، به تبیین  مساله فرهنگ و اهمیت آن پرداخت و با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب همه بُعدی است و فرهنگ هم یک بخش آن است، گفت: دولت‌های مختلف در مساله فرهنگ برنامه قابل قبولی نداشته اند.

 

رئیس شورای فرهنگی شهرستان سلطانیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالي) درباره فرهنگ و انتقاد ایشان به عدم توجه به فرهنگ گفت: فرهنگ بخش مظلوم در کشور است.

 

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در اين شهرستان افزود: باید در این زمینه کارهای فرهنگی عملیاتی انجام شود.

 

وی در ادامه  به فضائل غدیر اشاره و از آن روز به عنوان یک عید برای مسلمانان نام برد و گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید به من تبریک بگویید که همانا خداوند مرا به نبوت و اهل بیتم را به امامت برگزید.

 

امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه طبق فرمایش امام رضا علیه السلام غدیر در آسمان بیشتر از زمین شهرت دارد و لذا برای برگزاری جشن و مراسم های غدیر با تلاش زیادی انجام شود، همانطور که عاشورا و اربعین هم با تلاش‌های چندین ساله به این مرحله رسیده، گفت: در این که غدیر هم باید مثل عاشورا برگزار شود شکی نیست اما به تلاش و فرهنگ سازی نیاز دارد.

 

رئیس بنیاد غدیر شهرستان سلطانیه برگزاری جشن عید غدیر را لازم اما ناکافی دانست و با بیان اینکه برگزاری جشن غدیر باید همراه با انتقال اهداف و فرهنگ غدیر به جامعه باشد، افزود: ولایت محوری مهمترین پیام غدیر است.

 

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه فرهنگ ما با وجود قرآن و اهلبیت یک فرهنگ غنی است و با وجود آنها تقلید از فرهنگ بیگانه، کفران نعمت است، افزود: سبک زندگی ولایی در زندگی فردی و اجتماعی از جمله مراسم های ازدواج و دوری از تجملات در زندگی پیام دیگر غدیر است.

 

رئیس بنیاد غدیر گفت: مراسم بزرگداشت عید غدیر در شب عید در مسجد باب الحوائج(مصلای نماز جمعه) سلطانیه و همچنین کاروان شادی در روز عید در سلطانیه با همت جوانان انقلابی و ولایتمدار برگزار خواهد شد.

 

گفتني است در ابتدای این جلسه نیز اعضای جلسه بر برگزاری جشن غدیر از جمله راه اندازی کاروان شادی در کوچه و خیابان‌های سلطانیه و بازسازی صحنه غدیر و اعلام ولایت حضرت امیرالمومنین علیه السلام، دیدار با خانواده شهدا خصوصا خانواده شهدای سادات و دیگر سادات شهر تاکید کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار