خبرهای داغ:
صلاحی: مرحله سوم طرح جهاد آموزشی توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در تابستان 1400 به منظور خدمت به دانش آموزان نیازمند و بازمانده از تحصیل در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۳۶۰۰۱۳
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

ابوذر صلاحی مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح جهاد آموزشی از سال گذشته (تابستان99) در پی یک خلأ ، نیاز و ضرورت در بین دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل شرایط خاص بوجودآمده ناشی از شیوع کرونا که دانش آموزان مناطق محروم دسترسی به شبکه شاد نداشته‌اند یا به دلایلی دچار عقب‌ماندگی در تحصیل بودند؛ برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی اضافه کرد: کار اصلی و عمده توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی رقم خورد و این دو مرحله اجرایی شد مرحله اول در تابستان سال گذشته بود ، مرحله دوم در عید نوروز 1400 و اکنون در آستانه برگزاری مرحله سوم این طرح در تابستان 1400 هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در مجموع در دو مرحله طرح جهاد آموزشی 200 دانشجو معلم خواهر و برادر در سطح استان در این طرح مشارکت داشتند و نزدیک به یک هزار و 800 دانش‌آموز استان تحت پوشش قرار دادند.

 وی با اشاره به آثار و برکات طرح جهاد آموزشی دانشجو معلمان استان افزود: تعداد قابل‌توجهی از دانش‌آموزانی که باید تجدید پایه می‌شدند یا اصطلاحاً تجدید شده بودند به واسطه این حرکت دانشجویان جهادگر توانستند دوباره به تحصیل برگردند یا برنامه خودشان را در سال تحصیلی پیشرو ادامه دهند.

صلاحی اظهار داشت: طرح جهاد آموزشی بعد از این‌که در وهله اول به‌صورت بسیار خوبی به مرحله اجرا درآمد مورد توجه دانشگاه فرهنگیان کشور و وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفت و به عنوان طرح الگو و نمونه مبنای برقراری یک تفاهم‌نامه در بین سازمان بسیج دانشجویی کشور ، دانشگاه فرهنگیان کشور و وزارت آموزش‌وپرورش در تهران شد.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه به همه استانها ابلاغ شد و قرار شد استان‌ها از این طرح الگو بگیرند ادامه داد: در خیلی از استان‌های دیگر اجرای این طرح با الگوگیری از حرکتی که دانشجویان جهادی تربیت‌معلم و دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی داشتند ادامه پیدا کرده است.

 مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: پشتیبانی‌ها  اگرچه از سمت آموزش و پرورش قدری کمتر صورت‌گرفته اما آموزش‌وپرورش بیشتر عرصه ها (دانش آموزان نیازمند و مناطق محروم) را مشخص می‌کند.

 وی بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان هم که در حوزه توانمندسازی، آموزش و سازماندهی نیروها کمک می کند و در بخشی از پشتیبانی ها همکاری دارد.

صلاحی افزود: بسیج دانشجویی هم بخش عمده پشتیبانی را از نقل‌وانتقال، پشتیبانی‌های مادی ،  همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و برنامه‌های جاری اردوهای جهادی، در اینجا هم به صورت جدی پشتیبان دانشجویانی است که در این طرح مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها