دستگیری عامل تهدید شهروند زاهدانی در فضای مجازی

زاهدان/ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی که در یکی از شبکه اجتماعی اقدام به تهدید یک شهروند برای انتشار تصاویر خصوصی وی کرده بود خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۰۰۳۷
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس در تشريح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و مطرح نمودن شکایتی با عنوان اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به تهدید انتشار تصاویر خصوصی وی کرده است رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.


وی افزود: با بررسی بیشتر موضوع مشخص شد شخصی ناشناس برای اجرای چالش جرأت یا حقیقت اقدام به راه‌اندازی گروهی در یکی از شبکه های اجتماعی کرده و تعدادی را عضو این گروه کرده است که شاکی نیز پس از شرکت در چالش به جهت رعایت قوانین بازی به درخواست نامتعارف یکی از شرکت کنندگان مبنی بر ارسال تصاویر خصوصی از خود ، پاسخ مثبت داده و به این صورت این تصاویر در اختیار متهم پرونده قرار گرفته است.


رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و پلیسی متهم که یکی از دوستان سابق شاکی بود را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی او را به پلیس فتا استان احضار که متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود در پرونده صراحتاً به بزه انتسابی خود اقرار و انگیزه خود از ارتکاب این اقدام را انتقام جویی از این فرد اعلام نمود.


وی با بیان اینکه برخی مواقع ممکن است نوجوانان به دلیل عدم آشنایی کافی با مخاطرات فضای مجازی اقدام به رفتارهای شتاب زده و اشتباه نمایند که باعث بروز مشکلات شدیدی برای آنها گردد، یادآور شد: تاثیرپذیری نوجوانان از یکدیگر بیشترین دلیل بروز مشکلات در این گروه‌ هاست، لذا بهتر است والدین مهارت نه گفتن را برای آن‌که فرزند بتواند در ارتباط با افراد مختلف بهتر و سالم‌تر عمل کند به آنها یاد دهند.


سرهنگ کیخا با تأکید بر اینکه استفاده بدون کنترل و عدم نظارت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می تواند مخاطرات زیادی برای فرزندان به وجودآورد، از هموطنان خواست: در صورت مشاهده و گزارش موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cybrpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری می توانند با پلیس فتا در ارتباط باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار