معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: فعالیت مشاغل حساس در شهر‌های قرمز استان با توجه به تاثیرگذاری آن در شیوع بیشتر بیماری با محدودیت‌های جدیدی روبرو می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۰۰۶۱
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدابراهیم زارعی اظهار داشت: در حال حاضر شهر‌های سنندج و بیجار در وضعیت قرمز، مریوان، دهگلان، کامیاران و قروه در وضعیت نارنجی و دیواندره، سقز، بانه و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ورود به موج‌های بعدی دور از انتظار نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان درباره فعالیت دستگاه‌های اجرایی گفت: در شهر‌های قرمز دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام مسوول استانی می‌توانند نسبت به کاهش تا ۵۰ درصد کارکنان اقدام کنند، ولی این کاهش نباید منجر به خللی در ارائه خدمات شود.

زارعی افزود: این وضعیت در شهر‌های نارنجی تا یک سوم کارکنان است و در شهر‌های با وضعیت زرد ۱۰۰ درصد کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری و دیگر ادارات دو سوم آنان حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: در شهر‌های قرمز فقط مشاغل گروه یک و ضروری مجاز به فعالیت هستند که شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌ها است.

معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها بصورت پذیرایی در فضای بسته حق فعالیت ندارند و باید بیرون بر باشند و فعالیت تالار‌های پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژ‌ها و بازار‌های سربسته، استخر‌های سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، شهر‌های بازی و باغ وحش و نمایشگاه‌های عمومی و اختصاصی نیز محدود و ممنوع خواهد بود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات