خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس در اجلاس سراسری مسئولان و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های فارس:
اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های فارس در باشگاه شماره ۲ فرهنگیان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۰۹۸
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های فارس در باشگاه شماره ۲ فرهنگیان فارس برگزار شد.

دکتر ناصر جوکار ضمن تبریک عید غدیر گفت: به حقیقت باید از دو غدیر سخن گفت، غدیر تاریخی و مکانی که مفهومی ماضی و پدیده ای سپری شده است، بطوری که مراد همان حوضچه یا آبگیری است که در دل صحاری عربستان قرار داشته و ۱۴۰۰ سال پیش رویدادی را به خود دیده است. اما وجه دیگر غدیر، بعد تربیتی، سیاسی، فرهنگی و معرفتی آن است.

وی ادامه داد: با این نگاه، پروژه غدیر نه رویدادی تاریخی، که امری فراتاریخی است و یک عمل معطوف به گذشته نیست؛ که عملی پویا و دینامیک بوده و معطوف به حال و آینده است.

جوکار با اشاره به اینکه زنده داشت دکترین غدیر نه یک عمل فرقه ای و شیعی که معطوف به سرنوشت تمام مسلمانان و بشریت است گفت: اولین رسالت معلم آن است که اجازه ندهد تعابیر و تقاریر غیر معرفت بخش، منافقانه و تفرقه افکنانه، ضد حقیقت را در پوستین حقیقت رواج دهد .

جوکار با اشاره به اینکه اگر جامعه ای علی(ع) را از حاکمیت مخلوع کرد، علی(ع) را از علی(ع) بودن محروم نکرد که خود را از علی(ع) داشتن محروم کرد، گفت: رسالت معلم آن است که اجازه ندهد در هزاره سوم با نام انگاره آزادی بیان، بر صورت غدیر خاک پاشیده شود و خاک فراموشی بر چهره مشعشع غدیر نشانده شود، چرا که معلمی، یعنی امتداد غدیر در قامت شیعه علی(ع).

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان فارس خطاب به مدیران ارشد آموزش و پرورش فارس یاد آور شد: نباید اجازه داد بند ناف رویداد غدیر از ماتقدم آن بریده شود و تاریخ آن از ته به سر نوشته شده یا برگ های اول تاریخ اسلام کنده شود.

وی خطای معرفتی معلم را در کلیت عملکرد تربیتی معلم به رسمیت شناخت و خطاب به جامعه پیرامونی معلم گفت: ممکن است معلم دچار خطای معرفتی شود اما نباید خطای معرفتی معلم را خطایی عمدی قلمداد نمود.

جوکار رشد متوازن دو پدیده "دانش" و "بینش" را یاداور شد و گفت: رشد نامتوازن در حوزه دانش و عقب افتادگی بینشی، فقط می تواند یک حیوان متخصص تربیت کند نه یک انسان متخصص.

وی، اولین گام نظام سلطه را تلاش برای تسلط بر آموزش و پرورش دانست و گفت: آینده آموزش و پرورش یعنی آینده جهان اسلام، لذا اگر دانش آموز گرفتار گسست معرفت شناسانه و انقطاع معرفتی گردید، آینده جامعه تباه و اگر انسانی شش ساحتی تربیت کردیم یعنی آینده از آن ماست.

وی ،ماموریت بسیج فرهنگیان را کمک به ارتقا کارآمدی آموزش و پرورش تعریف کرد و گفت: بسیج فرهنگیان هرگز تماشاگر نبوده که بازیگری است در وسط میدان که بعنوان بازوی مدیران این مجموعه در تلاش است موانع طبیعی و مصنوعی پیش پای تربیت و تعالی را بردارد.

جوکار، مدیران آموزش و پرورش را متوجه اصل" اقتصاد مدرسه" نمود و عنوان کرد، باید بند ۲۰ از فصل ۷ سند تحول از مهجوریت به در آید و سطح تماس مردم با حاکمیت از طریق " مدرسه محله محور" بهبود یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار