رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تزریق ۶۵ هزار و ۱۷۸ دز واکسن کرونا در این استان از ابتدای فرآیند خبر داد و گفت: آمارها نشان می دهد روند فوت افرادیکه واکسن کرونا را تزریق کرده اند، بشدت کاهشی است.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۱۰
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد کریمیان در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: کل واکسن دریافتی استان ۱۰۱ هزار و ۶۴۸ دز بود که تاکنون نیمی از آن تزریق شده و مشکلی در زمینه کمبود واکسن نداریم.

وی افزود: استقبال برخی از مردم شهرستان‌ها همچون بدره با ۸۸ درصد بسیار خوب بوده و وضعیت واکسیناسیون در شهرستان ملکشاهی با ۳۹ درصد بدترین وضعیت را دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: اکنون روزانه سه هزار و ۵۰۰ دز واکسن کرونا در استان تزریق می شود و آمادگی داریم که در صورت استقبال مردم میزان آنرا افزایش دهیم.

کریمیان با تقدیر از رسانه های استان در راه اندازی پویش واکسن بزنیم، گفت: روند ابتلا و بستری در استان افزایشی شده و همچنین رعایت پروتکل ها و زدن ماسک به کمترین میزان خود رسیده است.

وی اظهار داشت: کادر درمان با توجه به روند افزایشی بسترها و تداوم پیک های کرونا خسته هستند و هم از نظر مالی و تحت فشارند زیرا حداقل انتظارات ما بر آورده نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت دره شهر و مهران در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد و باید ستاد شهرستانی بیشتر پای کار بیایند.

کریمیان همچنین از نیروی انتظامی خواست با توجه به افزایش تراکم افراد در مراکز واکسیناسیون در راستای نظم و امنیت مکان های مورد نظر حضور مستمر داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند صعودی کرونا باید به گونه ای عمل کنیم تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

وی آمار بستری افراد مبتلا به کرونا را ۲۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد مبتلایان افراد زیر ۶۰ سال هستند و روند فوت در افرادی که واکسن زده اند، بشدت کاهش یافته که نشان از تاثیر مثبت تزریق واکسن کرونا دارد.

ارسال نظرات