استاندار ایلام با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۵۵ درصد افراد واجد شرایط در این استان برای تزریق واکسن اقدام کرده‌اند، گفت: مردم باید با توجه به شیوع گسترده ویروس در این امر مشارکت بسیاری داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۱۴
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد نوذری در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: اکنون به میزان کافی واکسن کرونا در استان موجود است، اما استقبال مردم کم است.

وی درصد مشارکت در امر واکسیناسیون بر اساس آمار دانشگاه را ۵۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال اعلام کرد و افزود: همه دستگاه ها و رسانه ها و مطبوعات، ائمه جمع، معتمدین، فرمانداران و مردم برای آگاه سازی افراد به منظور تزریق واکسن باید وارد میدان شوند.

استاندار ایلام خواستار تشکیل گروه همیاران سلامت توسط بخشداری‌ها و فرمانداران در شهرهای مختلف استان شد و تاکید کرد: این گروه ها باید تشکیل و تجمعات را مدیریت کنیم.

هر کس وارد مرز مهران می شود، باید تست کرونا بدهد

نوذری یادآور شد: هر شخص و مقامی وارد مرز مهران می شود، باید تست کرونا بدهد، اکنون وضعیت در این شهرستان به دلیل شدت ابتلا نگران کننده است.

وی اضافه کرد: اکنون شهرستان های دره شهر ، ایلام ، مهران و دهلران وضعیت خوبی از نظر آمار ابتلا و بستری کرونا ندارند.

استاندار ایلام از فرمانداران خواست اهتمام جدی بر رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا داشته باشند.

نوذری تاکید کرد: باید در بحث زدن ماسک فرهنگ سازی کنیم و مردم برای رعایت پروتکل ها و پرهیز از تجمعات و عروسی ها پای کار باشند.

وی همچنین از همه مردم ایلام خواست با توجه به شروع پیک پنجم و افزایش آمار بستری و ابتلا به کرونا هندی نسبت به مواد هشدار داده شده بخصوص تزریق واکسن و زدن ماسک توجه کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: با توجه به محدودیت ها بازاریان و مردم خسته اند، اما راهی غیر از این نداریم.

نوذری افزود: دولت همه تلاش خود را کرد و فرمانداران در بحث کرونا سنگ تمام گذاشتند اما با کمبود امکانات و محدودیت ها مواجه اند.

وی اضافه کرد: بدون هیچ چشمداشتی و هیچ افزایش حقوقی در راستای مبارزه با کرونا همه تلاش کردند.

استاندار ایلام افزود: دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده که آمادگی تزریق روزانه چهار هزار نفر را دارد.

نوذری از معاون اقتصادی استاندار خواست تا در شهرستان های قرمز قرارگاه برگزار و وضعیت آنها را به طور دقیق رصد کند.

ارسال نظرات