خبرهای داغ:
سردار شاهوارپور در گفتگو با شبکه یک:
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به بروز بحران‌های متعدد در کشور به ویژه خوزستان گفت: تنها اتحاد، همدلی و فرهنگ ولایی و جهادی رمز موفقیت ما در خروج از بحران‌ها بوده است.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۱۵
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز سه‌شنبه در گفت و گوی زنده با شبکه یک سیما، درخصوص آخرین وضعیت آبرسانی به مناطق درگیر در تنش آبی خوزستان بیان کرد: خوزستان در روزهای اخیر با تنش آبی شدیدی به ویژه در دشت آزادگان، حمیدیه و هویزه و روستاهای این مناطق روبه رو است.

وی با بیان اینکه کمی بارندگی و خشکسالی موجب کاهش شدید آب پشت سدهای خوزستان شده افزود: سپاه خوزستان باتوجه به شرایط بحرانی ایجاد شده از نیمه دوم تیر در ابتدای کار شناسایی محل‌های کم آب و بی آب استان ، و سپس اعزام گروه‌های بسیج و سپاه را به این مناطق در دستور کار قرار داد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: در همان ابتدا از تمامی ظرفیت‌های موجود برای آبرسانی به مناطق درگیر با تنش آبی استفاده کردیم که به لطف فرمانده کل سپاه و فرماندهان سپاه سایر استان‌ها ظرفیت آبرسانی به این مناطق چند برابر شد.

وی افزود: از مشکلات عمده در ایجاد تنش آبی خوزستان، می‌توان به خشکی بستر برخی از سرشاخه‌های کرخه نظیر رود نیسان، مصرف بالای آب در بالادست و از کار افتادن تاسیسات برداشت آب از رودخانه اشاره کرد.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: همچنین در بخش نیسان و روستاهای شهر رُفیِّع از توابع شهرستان هویزه، تنش آبی جدی‌تر بود و از همان ابتدا گروه‌های متعددی برای آبرسانی سیار به این مناطق اعزام شدند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات این مناطق نبود خطوط و یا فرسودگی لوله‌های آبرسانی بود که به دلایل مختلف به آن توجه نشده بود اما با این وجود از روزهای گذشته نصب خطوط آب رسانی در برخی مناطق از جمله منطقه جفیر آغاز شده است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت:پس از بررسی دقیق مشکلات مناطق خوزستان با عنایت فرمانده کل سپاه و فرماندهان سپاه استان‌ها، موج سنگینی از تانکرهای آبرسان به سمت خوزستان سرازیر شد و اکنون یکصد تانکر، آبرسانی به مناطق اولویت دار را تا رفع کامل تنش آبی در دستور کار دارند.

وی بیان کرد: همچنین علاوه بر تانکرهای سیار، در ۱۵۰ نقطه از روستاهای خوزستان تانکر یک هزار لیتری تهیه و نصب شده است؛ آب شرب و دام در اولویت بود که یکی دیگر از اقدامات موثر، حفر حوضچه برای شنای گاومیش ها بود تا از تلف شدن آنها جلوگیری شود.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور در خصوص سفر سرلشکر سلامی به خوزستان گفت: فرمانده کل سپاه همواره در بحران ها به خوزستان سفر کرده و این بار نیز با حضور خود در صحنه و بسیج همگانی سپاه‌های کشور برای کمک به خوزستان عنایت ویژه‌ای داشت که شایسته تقدیر است.

وی افزود: بازدید میدانی از روستاهای کم آب به ویژه در دشت آزادگان و روستاهای رفیع و دهستان جهاد و گفت و گو با مردم و بررسی مشکلات آنها از برنامه‌های سرلشکر سلامی به خوزستان بود.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: لوله‌گذاری به طول ۹۱ کیلومتر در روستاهای خوزستان در دستور کار قرار گرفته که ۸۷ روستا را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسایلی که در رفع مشکلات آب خوزستان تاثیرگذار بوده اجرای طرح آبرسانی غدیر است که از سال های گذشته توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، ۵۴۴ کیلومتر لوله ۲ متری از شمال شهرستان شوش نصب شده و به سوسنگرد، هویزه، شادگان ،خرمشهر ونیز ۷۰ درصد مناطق اهواز آبرسانی می‌شود.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: خوزستان تجربه دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد که در آن دوران مردم با یکدلی و جانانه از مرزها دفاع کردند و عملیات‌های بزرگی برای خارج کردن دشمن اجرا شد. دشمنان باید بدانند مردم ما یکدل و در کنار هم هستند و از این بحران‌ها نیز با اتحاد و همدلی عبور می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها