خبرهای داغ:
سردار قاسمی: جمع کل کمکهای مومنانه در مرحله سوم به مناسبت دهه امامت و ولایت مبلغی معادل 36میلیارد و 490میلیون تومان است.
کد خبر: ۹۳۶۰۲۶۹
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی صبح امروز در سومین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه در مسجدالحسین جوادیه بیرجند  ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم اظهار داشت: گفتمان رهبری در کشور در همه موضوعات جاری می‌شود در مسئله خوزستان که ضدانقلاب آن را امنیتی کردند رهبر انقلاب با سخنانی مردم را آرام کردند.

وی با بیان اینکه به فرمایش رهبری رزمایش کمک‌های مؤمنانه در کشور پیاده شد افزود: گفتمان سازی در بین نخبگان اقتصادی کشور باید بیشتر نهادینه شود و خیرینی که خودجوش در داخل و خارج کشور پای به عرصه می‌گذارند اما هنوز هستند عده‌ای که بخشی از آورده های مادی خود را بین مردم توزیع نکردند.

 قاسمی با بیان اینکه رهبر انقلاب مسئله اقتصاد مقاومتی را سالهاست چندین مرتبه تکرار کردند خاطرنشان کرد: کمیته امداد و بهزیستی دو نهادی که در خود اتکا کردن خانواده‌ها خدمات شایسته ای انجام می‌دهند مهم‌ترین آن کمک‌های مؤمنانه است.

وی با تأکید بر اینکه خوداتکائی را باید در گفتمان فرهنگی خانواده‌ها بیاوریم ادامه داد: کمک‌هایی  برای این‌که خودشان بتوانند زندگی‌شان را اداره کنند از جمله راه اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه که در این راستا به خودکفایی برسند.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی گفت: یکی از  مزیت های رزمایش کمک‌های مؤمنانه پاسخ‌گویی به مردم  است سامانه‌ ای طراحی شد که نهادهای خدمت‌رسان به‌راحتی توانستند استعلام بگیرند تا خدمات جامع‌تری به همه نیازمندان برسد و این منجر به تجمع و تحصن مردم نمی‌شود.

وی عنوان داشت: پاسخ‌گویی به مردم تکلیف مسئولین در بخش‌های مختلف کشور است اگر مسئولین در هر جا خدمت می‌کنند پاسخ‌گوی نیازمندی‌ها و مشکلات مردم باشند نارضایتی ها همچون مسائل خوزستان کمتر شکل می گیرد.

قاسمی با بیان اینکه موج رزمایش کمک‌های مؤمنانه از اسفند سال گذشته شدت بیشتری به خود گرفته است افزود: امروز در این راستا در استان مرحله سوم این حرکت با وجود این‌که تبلیغات صورت نگرفته است؛ دستگاه‌هایی که عضو این رزمایش هستند خودجوش وارد صحنه شدند.

وی ابراز داشت: کمک‌هایی همچون آب‌رسانی شرب، کشاورزی و بخش‌های عمرانی با همکاری دستگاه های مختلف در گزارش‌ها نمی‌آید چون خدمات گروه‌های جهادی تبدیل به ریال نمی‌شود و تنها آنچه در سبد خانوارهای محرومین اضافه می شود را گزارش می‌دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی با ارائه گزارشی از دوم تیر تا نهم مرداد و بعد از عید غدیر  گفت: توزیع 9هزار و 934 بسته‌های معیشتی، یک هزار و 183کفش و لباس، 9هزار و 428لوازم زندگی، 871کارت هدیه،  203هزار و 957پرس غذای گرم، 10هزار و 825قرص نان، 70هزار و 228کیلوگرم گوشت قربانی است.

 وی افزود: توزیع 2هزار و 390 بسته های بهداشتی ـ درمانی و 316بسته لوازم التحریر و تبلت، آزادسازی 40نفر از زندانیان جرایم غیرعمد، اهدای 178سری جهیزیه،  ایجاد اشتغال مستقیم 57نفر، بهسازی و مرمت منازل محرومین 52منزل، اعطای 742 مورد تسهیلات اشتغال از دیگر خدمات ارائه شده در رزمایش کمکهای مومنانه به مناسبت دهه ولایت و امامت است.

قاسمی ادامه داد: جمع کل کمکهای مومنانه این مرحله مبلغی معادل 36میلیارد و 490میلیون تومان است که کمیته امداد با 26میلیارد تومان بیشترین سهم این مشارکت دارد  و مابقی توسط سایر مجموعه ها و خیرین تامین شده است.

وی بیان داشت: دوازده دستگاه خدمت‌رسان شامل کمیته امداد، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، هلال‌احمر، عتبات عالیات، اداره کل زندان‌ها، نیروهای مسلح، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد علوی، آستان قدس رضوی، خیرین مردمی، صندوق کارآفرینی امید و بسیج اصناف در این مرحله رزمایش مشارکت دارند.

فرمانده سپاه استان خاطرنشان کرد: در موضوع آب همه دستگاه‌ها از جمله بسیج سازندگی، هلال‌احمر، آب و فاضلاب و گروه‌های جهادی که کار خیر در زمینه آب انجام می‌دهند وارد کار شدند. در شهرهای مرزی کارهایی در شبکه آب‌رسانی و آب قنوات در حال انجام است که افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی را در ایام عید غدیر خواهیم داشت.

وی با تشکر از مردم صبور و مقاوم خراسان‌جنوبی گفت: مردم در برخی روستاهای استان ما مشکلات سخت‌تری از خوزستان مواجه هستند که با ایمان، صبر و پای‌بندی به نظام اسلامی تحمل می‌کنند و می طلبد مسئولین تلاش بیشتری برای خدمت رسانی به مردم انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها