زنجان-امام جماعت روستای مشکین استان زنجان گفت: به همت قرارگاه پيشرفت و آباداني سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اقدامات ارزنده اي در روستای مشکین صورت گرفته است .
کد خبر: ۹۳۶۰۳۱۲
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
حجت الاسلام محسن سرداری در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار کرد: روستای مشکین از توابع دهستان قره پشتلو بالا دارای ۴۵۷ خانوار و ۱۴۷۳ نفر جمعیت دارد و همچنین این روستا ۱۸ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت و آبادانی روستا مشکین اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های توسعه و آبادانی در این روستا به همت سازمان تبلیغات اسلامی و قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان اجرا شده است.

حجت الاسلام سرداری با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات صورت گرفته در این روستا عنوان کرد: برگزاری نماز‌های یومیه به صورت جماعت، ختم زیارت عاشورا و یاسین، تشکیل حلقه‌های صالحین ویژه آقایان و بانوان، بیان مسائل احکام شرعی، کلاس‌های آموزشی حفظ قرآن، نشست‌های جهادی، تشکیل هسته‌های فرهنگی جهادی برای حل مشکلات و مسائل روستا با گروه جهادی، کاشت نهال در چندین نقطه از روستا، دیوار نویسی در محیط مدرسه و روستا، رنگ آمیزی مدرسه ابتدایی عقیل توسط قرارگاه تعلیم و تربیت سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان از جمله برنامه‌های اجرا شده در روستای مشکین می‌باشد.

این مسئول با اشاره به پرورش گوسفندان ژن دار برای اولین بار در استان زنجان در این روستا بیان داشت:پرورش گوسفندان ژن دار برای اولین بار در روستای مشکین توسط کارگروه اشتغال سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: احداث یک ساختمان دو کلاسه در مدرسه ابتدایی و احداث کلاس جدید در مدرسه راهنمایی شهید ابوالحسن موسوی و احداث ۳ باب سرویس بهداشتی دخترانه و پسرانه مدرسه راهنمایی در روستای مشکین از دیگر اقدامات مذکور می‌باشد.

حجت الاسلام سرداری با اشاره به دیگر فعالیت و برنامه‌های این روستا، عنوان کرد: برگزاری و اجرای مراسمات ملی مذهبی، تعامل با شورای اسلامی شهر و روستا و دهیاری برای حل مشکلات روستا، توزیع ۳۶۰ بسته معیشتی به خانواده‌های آسیب دیده و نیازمند، توزیع ۷۵ بسته بهداشتی میان بیماران کرونایی، کلاس‌های آموزشی هلال احمر در دو سطح مبتدی و پیشرفته ویژه آقایان و بانوان روستایی، ضدعفونی روستا در ۴ مرحله در دوران شیوع بیماری کرونا توسط دهیار و بسیج، جمع آوری زکات، تجویز و توزیع داروی امام کاظم (ع) و دارو‌های گیاهی در دوران شیوع کرونا، برگزاری چندین دوره کلاس‌های آموزشی طب اسلامی توسط کارگروه سلامت، برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در روستای مشکین است.

این مسئول با بیان اینکه مسئله آب رسانی به روستا‌های گیل جین و ماری از روستا‌های اقماری یکی از دغدغه‌های مهم این روستا‌ها بود، بیان داشت: به همت قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان این مهم پیگیری و در حال انجام است.

وی ادامه داد: برگزاری ۴ مورد جشن تکلیف برای دختران این بخش از دیگر اقدامات می‌باشد که که خوشبختانه استقبال باشکوهی از این طرح گردید.

وی با اشاره به بیماری کرونا در طی دو سال گذشته، افزود: باهمکاری کارگروه فرهنگی و تعلیم و تربیت سپاه انصار المهدی (عج) زنجان ۳۰۰۰ ماسک میان روستاییان توزیع شده است.

حجت الاسلام سرداری در پایان با اشاره به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، خاطر نشان کرد:در راستای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان عکس‌هایی از تصاویر شهدا میان روستاییان توزیع و در خصوص این موضوع اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده است و با هماهنگی‌های صورت گرفته با سپاه انصارالمهدی (عج) استان قرار بر این شد مستندی از خانواده شهیدی که پدر و مادرشان در قید حیات هستند تهیه و تولید شود.
 
ارسال نظرات