خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هدف از سفر به کشور سوریه مذاکره و رایزنی در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.
کد خبر: ۹۳۶۰۳۸۶
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدباقر قالیباف عصر امروز (سه شنبه) پیش از عزیمت به کشور سوریه در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم، با اشاره به اهداف این سفر گفت: این سفر بر اساس دعوت رسمی کشور دوست و برادر سوریه جهت مذاکره و رایزنی با مقامات عالی این کشور و همکاری‌های اقتصادی دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی انجام می‌شود.
وی ضمن تبریک به بشار اسد برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه ادامه داد: این سفر بعد از انتخابات موفق و با مشارکت بالای مردم سوریه و آغاز دوره جدید ۷ ساله ریاست جمهوری بشار اسد انجام می‌شود، این سفر همچنین در جهت مذاکره و رایزنی در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده که بزرگترین فرصت برای دو کشور است.


رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه ما می‌دانیم که امروز شرایط نظامی و امنیتی سوریه و همچنین تهدیداتی که از سوی گروه‌های تروریستی و داعش انجام می‌شد، پایان یافته است و این کشور در مسیر توسعه اقتصادی قرار دارد، لذا فرصت بسیار مناسب و مغتنمی برای دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی در زمینه‌های مختلف برای بخش‌های دولتی و خصوصی و بین تجار است.
قالیباف افزود: این موارد، موضوعاتی است که در جلساتی با رئیس جمهور، رئیس پارلمان و سایر مقامات عالی‌رتبه کشور سوریه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


وی تصریح کرد: همچنین نشستی با تجار ایرانی و سوری خواهیم داشت و در حوزه اتاق بازرگانی دو کشور جلسات مفصلی را پیش‌بینی کردیم که بر اساس موافقت‌نامه همکاری همه جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه، مذاکرات جدی خواهیم داشت، البته این موافقتنامه در آینده نزدیک در مجلس شورای اسلامی و نیز مجلس سوریه به تصویب خواهد رسید. امیدوارم این سفر فرصتی را برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی تجار ما از مسیر‌های دریایی و زمینی فراهم کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موقعیت سوریه برای تجارت کشور ما یک فرصت استثنایی است، چرا که نزدیکترین منطقه برای ورود به بازار‌های اروپا و دریای مدیترانه است و همچنین برای استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، توریستی و نیز همکاری‌های نفتی فرصت‌های زیادی ایجاد می‌کند؛ امیدوارم این سفر سرآغاز خوبی برای روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها