مدیرعامل موسسه خدمات علمی- آموزشی رزمندگان اسلام گفت: کمک به آموزش و پرورش جهت پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبناي تعليم و تربيت در سپاه است.
کد خبر: ۹۳۶۰۵۷۸
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ مرتضی فاطمی‌نژاد در مراسم تکریم و معارفه مدیر موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان اظهار داشت: تعلیم و تربیت مانند مسابقه دو امدادی است.
 
کمک به آموزش و پرورش جهت پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبناي تعليم و تربيت در سپاه است

وی با بیان اینکه نگاه به تعلیم و تربیت، مبانی دینی، انقلابی و قرآنی است، خاطرنشان کرد: فردی که درگیر این فضا شد و دغدغه تعلیم و تربیت پیدا کرد، دغدغه‌اش تعطیل‌بردار نیست چرا که انسانی که دغدغه تربیت نسل دانش‌آموز را دارد نمی‌تواند با این موضوع بیگانه شود و فقط شاید به اقتضای شرایط از سنگری به سنگر دیگر جابه‌جا شود.

فاطمی‌نژاد با بیان اینکه تعلیم و تربیت، نکته‌ای بود که مبنای کار در سپاه شد و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن صحّه گذاشتند، افزود: مبنای کار تعلیم و تربیت در سپاه، کمک به آموزش و پرورش جهت پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرعامل موسسه خدمات علمی- آموزشی رزمندگان اسلام با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان فرمودند: تمام دستگاه‌ها برای پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کمک کنند و سپاه هم همواره پیشقراول و پیشران منویات معظم له بوده است.

وی با بیان اینکه نگاه رهبر انقلاب به ماموریت‌های سپاه، جامع‌الاطراف است و سپاه را پاسدار اسلام می‌دانند، اظهار داشت: ایشان به هیچ نهادی این اجازه را نداده بودن، اما به سپاه اجازه کمک در عرصه تعلیم و تربیت را دادند.

فاطمی‌نژاد با بیان اینکه دشمن تا بن دندان مسلح به سلاح‌های روز می‌خواهد نسل جوان و نوجوان را از ما بگیرد، تصریح کرد: دیوار مدارس و جریان حاکمیتی آن از بین رفته و فضای مجازی بر عرصه تعلیم و تربیت، حاکم شده است.

مدیرعامل موسسه خدمات علمی- آموزشی رزمندگان اسلام افزود: اگر راه حل مشخص و مدونی برای پیاده‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در عرصه انقلابی نداشته باشیم، راه به جایی نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه دغدغه معلم در مدارس رزمندگان و راهیان کوثر این است که چطور دانش‌آموز را با مبانی دینی و انقلابی آشنا کنم، گفت: این دغدغه را باید با راه حل‌های علمی، ملموس و قابل اجرا در مدارس پیاده‌سازی کنیم.

فاطمی‌نژاد با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی مدارس ما الگو بودن است، اظهار داشت: بر این اساس قدم برمی‌داریم که حداقل بتوانیم بخشی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را پیاده‌سازی کنیم لذا تمام مدارس نمونه بسیج، راهیان کوثر و رزمندگان در سطح کشور باید الگو‌های نمونه پیاده‌سازی‌شده سند تحول بنیادین در نظام جمهوری اسلامی بوده و مدارس دیگر نیز از این بستر و مدل‌های عملیاتی، الگوبرداری کنند و خود را آرام‌آرام تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت، منویات رهبر انقلاب اسلامی نیز محقق شده و نسل انقلاب، تربیت شده و تحویل آینده حکمرانی جمهوری اسلامی می‌شود و رضایت معظم له نیز جلب خواهد شد.

فاطمی‌نژاد با بیان اینکه آموزش، جدا از تربیت نیست، تصریح کرد: اگر نگاه تربیتی به آموزش نباشد، آموزش به صورت سکولار و غلط خواهد بود.

مدیرعامل موسسه خدمات علمی- آموزشی رزمندگان اسلام با بیان اینکه نظام مربی- متربی باید به آموزش و پرورش حاکم شود، گفت: سپاه باید طلایه‌دار و پرچمدار این موضوع باشد و با دکترین مشخص و مدون به مدارس ارائه دهد.

وی با بیان اینکه مدارس رزمندگان اسلام زنجان، یکی از مدارس پیشرو در سطح کشور است که می‌تواند به عنوان الگوی نمونه مطرح شود، اظهار داشت: باید کیفیت‌بخشی زیادی اتفاق بیفتد و مسیر را به طور دقیق پیموده و پشتیبانی فکری، تربیتی و علمی را پای کار بیاوریم.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تکریم از زحمات آقای اکبر رجبی در طول تصدی مدیریت، آقای مسعود رمرودی به عنوان مدیر جدید موسسه موسسه علمی- آموزشی رزمندگان اسلام و راهیان کوثر استان زنجان منصوب شد.
ارسال نظرات