یادواره شهدای روستای ویر شهرستان سلطانيه و آیین رونمایی از" کتاب سلام بر آنانی که زنده اند"به همت سپاه اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۶۵۸
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ مراسم یادواره شهدای روستای ویر و آیین رونمایی از" کتاب سلام بر آنانی که زنده اند" در محل کتابخانه قائم روستای ویر با حضور حجت الاسلام حسینی نسب؛ امام جمعه شهرستان سلطانیه و سرهنگ محمد حسین سلیمی فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از خانواده‌های محترم شهدا برگزار گردید.

حجت الاسلام حسینی نسب در این مراسم با گرامیداشت دهه ولایت و امامت گفت: حضرت ابراهیم علیه السلام بعد از سربلندی از ابتلائات و آزمون‌های الهی به مقام امامت رسید و این نشانگر جایگاه امامت است.

وی با تبریک سالروز ولادت امام هادی علیه السلام گفت: تاسیس شبکه وکالت و نصب نمایندگانی از علما و فق‌ها به عنوان نماینده و حلقه اتصال خود و مردم از اقدامات کلیدی حضرت امام هادی علیه السلام بود.

این مسئول با بیان اینکه اینکه شبکه وکالت در زمان امام حسن عسگری توسعه یافت و در دوران غیبت ادامه دارد، افزود: ولایت فقیه یادگار ائمه معصومین و تداوم ولایت رسول الله است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به روایتی از امام هادی علیه السلام که می‌فرماید دنیا بازار است عده‌ای در آن سود می‌برند و عده‌ای ضرر می‌کنند، گفت: شهدا در بازار دنیا با بذل جان و کسب مقام بهشتی معامله پر سودی با خدا کردند.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم، با تاکید بر گرامیداشت یاد، راه و اهداف شهدا گفت: مجالس یادواره یا کنگره شهدا مجلس بیعت با اهداف و آرمان‌های شهداست.

وی با قدردانی از زحمات نویسندگان کتاب شهدای ویر، روستای ویر روستای شهید پرور و عالم پرور دانست و با تاکید بر آشنایی با اهداف و آرمان‌های شهدا و با بیان اینکه عزت و اقتدار ما مرهون مجاهدت‌های شهداست، گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان پیام شهداست.

امام جمعه سلطانیه بر مطالعه و آشنایی با زندگی نامه و وصایای شهدا تاکید کرد و افزود: ولایت مداری، تبعیت از، ولی فقیه و حفظ حجاب از وصایای شهداست.

سرهنگ سلیمی؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سلطانیه نیز در این مراسم با بیان اینکه نام هر شهید در کوچه و خیابان نشانگر مجاهدت و رشادت شهداست، بر حفظ حرمت خانواده شهدا تاکید کرد و گفت: تکریم خانواده شهدا یک وظیفه است.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب زندگی نامه شهدای ویر با عنوان " سلام بر آنان که زنده اند" رونمایی شد.
 
ارسال نظرات