خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

ضرورت ترویج عملی فضیلت‌های غدیر در جامعه/مسئولان در احیا و اجرای عدالت حضرت علی(ع) را الگو قرار دهند

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان ترویج عملی فضیلت‌های غدیر در جامعه را ضروری دانست و گفت: مسئولان و مدیران جامعه در راه احیا و اجرای عدالت حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۳۶۰۹۰۹
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

ضرورت ترویج عملی فضیلت‌های غدیر در جامعه/مسئولان در احیا و اجرای عدالت حضرت علی(ع) را الگو قرار دهندحجت الاسلام محمود قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم این عید بزرگ را مهمترین رویداد دینی و عظیم‌ترین موضوع تاریخی جهان اسلام دانست و اظهار داشت: این واقعه مهم و حساس که دارای مستندات و براهین مسلم هست بنا و اساس و شناسنامه مذهب و دین اسلام و پیروان نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی بیان داشت: در ماجرای غدیر حقایق بسیاری نهفته است که یکی از آنها بیان موضوع حکومت و ولایت در جامعه با انتصاب حضرت علی(ع) به امامت مسلمانان بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد: عید غدیر تکمیل و اتمام نعمت و حجت الهی با همه بندگان الهی تا روز قیامت بود.

وی با اشاره به برخی ابعاد اهمیت این واقعه مهم خاطرنشان کرد: یکی از این ابعاد موضوع وحدت در جهان اسلام است و اگر وحدت مسلمانان حول محور غدیر شکل می‌گرفت جهان اسلام اکنون با این بلایا مواجه نبود.

قربانی با اشاره به برخی ریشه‌های قرآنی غدیر اظهار داشت: بسیاری از تأویل و تفسیرهای این آیات در منابع اهل تسنن نیز ذکر شده است.

وی با بیان اینکه بزرگداشت غدیر از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است، گفت: تلاش برای احیا و بزرگداشت غدیر، در واقع تلاش برای احیای فضیلت‌های مسلمانان و اقتدار و شکوه اسلام حول محور ولایت و امامت است.

وی همچنین ترویج عملی فضیلت‌های غدیر در جامعه را ضروری دانست و افزود: باید پیروی از غدیر و سنت و سیره حضرت امیر المومنین (ع) در بین مسئولان مورد توجه باشد و مدیران جامعه در راه احیا و اجرای عدالت حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات