مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک ازپخت و توزیع 2هزار و یکصد و پنجاه پرس غذای گرم در روز عید سعید غدیر خم خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۰۹۵۸
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ یوسف سلیمانی منفرد با تبریک دهه ی امامت و ولایت، اعیاد سعید قربان و غدیرخم گفت: عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و از سنت های حسنه در عیدالله الاکبر، که روایات درباره آن هم بسیار نقل شده،  سنت غذا دادن به افراد و یا همان اطعام مومن است.

وی با اشاره به حدیث حضرت امام جعفر صادق علیه السلام گفت: آن حضرت فرمودند "عید غدیر، روزى است که رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله وسلم مولای متقیان حضرت على علیه السلام را به عنوان پرچمدار براى مردم برافراشت و فضیلت او را در این روز آشکار و به عنوان جانشین خود را معرفى کردند و برای سپاسگزارى از خداى بزرگ آن روز را روزه گرفتند، طعام دادند و به دیدار برادران دینى رفتند". فلذا به پیروی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله وسلم شایسته است در این عید بزرگ با تهیه بهترین غذا برای خانواده، مومنین را نیز اطعام دهیم تا این سنت اطعام احیا شود.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک با اشاره به فرمایش صادق آل محمدعلیه السلام افزود:حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند" غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق در رأس آنها خود ائمه معصومین علیهم السلام و یک میلیون شهید در رأس آنها حضرت عباس علیه السلام و شهدای کربلا و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.

سلیمانی منفرد ادامه داد: هیئات رزمندگان اسلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و مردم خیر و ولایتمدار اشکفتک با تأسی از سیره نبوی و علوی به تهیه و پخت 2هزار و  یکصدو پنجاه پرس غذا به مناسبت عید سعید غدیر خم اقدام نمودند و با تشکیل ۱۷گروه ۴نفره غذاهای گرم نذری درب منازل، تقدیم مردم ارادتمند به ساحت مقدس اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در غرب شهرکرد شد.

ارسال نظرات