امام جمعه ایلام:

دولت سیزدهم بدور از لابی های جریانات سیاسی تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دولت سیزدهم باید بدور از فشارها و لابی های جریانات سیاسی و با انتخاب افرادی متعهد و متخصص تشکیل شود.
کد خبر: ۹۳۶۱۱۶۸
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به پایان فعالیت دولت دوازدهم از خدمات انجام گرفته در طول دوران خدمت تقدیر کرد و اظهار داشت: عملکردهای مثبتی در این مدت صورت گرفت که بدون شک برای خدمتگذاران در عرصه های مختلف اجر اخروی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: برخی امور نیز به سرانجام نرسید که یا توانایی اجرایی شدن وجود نداشت یا اهمال های در وظایف محوله را شاهد بودیم که دلایل آن باید بررسی شود.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به دیدار پایانی مسوولان دولت دوازدهم با رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: رهبری همواره بر موضوع عدم اعتماد به غربی ها اصرار داشتند که متاسفانه توجهی نشد و امروز شاهدیم در نتیجه نرمش دولت مقامات غربی طلبکار شده و خواسته های گزافی را مطرح می کنند.

کریمی تبار بر توجه به توانایی های داخلی و تکیه بر توانایی های کشور توسط مسوولان دولت سیزدهم برای حل مشکلات مردم بویژه از نظر معیشتی و اقتصادی تاکید کرد.

وی انتخاب افرادی دلسوز، جهادی ، متعهد، کارآمد و متخصص در حوزه های گوناگون را برای تشکیل کابینه خواستار شد و یادآور شد: نباید در این عرصه تسلیم فشارها و لابی های جریانات های سیاسی که فقط دنبال مطامع خود هستند، شد.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به آزادی شیخ زکزاکی از زندان در کشور نیجریه پس از ۶ سال اشاره کرد و گفت: این روحانی شجاع با تاسی به انقلاب اسلامی ملت ایران، بیش از ۱۰ میلیون نفر را در کشور نیجریه به مذهب تشیع ترغیب کرد و امروز نورافشانی انقلاب اسلامی را در جای جای جهان بویژه آفریقا شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام کریمی تبار به سالروز برپایی نخستین نماز جمعه در سال ۵۸ به امامت آیت الله طالقانی اشاره و تاکید کرد: دشمنان در صدد کمرنگ کردن این فریضه الهی و سیاسی هستند که نمونه بارز آنرا در ابتدای انقلاب با شهادت ائمه جمعه و نمازگذاران مشاهده کردیم.

حجت‌الاسلام کریمی تبار همچنین با اشاره به سالروز عبد غدیر تاکید کرد: اگر سکوت خواص صاحب نفوذ در واقعه سقیفه وجود نداشت ، عاشورا و اربعین بوجود نمی آمد و امت اسلام شرایط اسفبار کنونی را نداشت.

وی در پایان با تبریک کسب نخستین مدال المپیک توکیو توسط جوان برومند ایلامی جواد فروغی گفت: این جوان پاسدار با تاسی به روحیه علی ابن ابیطالب در میدان های بین المللی افتخار آفرینی می کند ولی رسانه های به اصطلاح آزاد در این خصوص بی مهری می کنند و برای شخصی که به آرمان های این انقلاب پشت می کند، اشک تمساح می ریزند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار